مراحل آماده‌سازی ۶۰ خانه جدید ورزش روستایی و ۱۰ خانه شطرنج در چهارمحال و بختیاری به پایان رسیده است که این تعداد فضای ورزشی همزمان با میلاد امام رضا (ع) به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فخرالدین اسدی رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری به آماده‌سازی ۷۰ خانه ورزش روستایی جدید در استان اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این تعداد خانه ورزش روستایی، تعداد روستا‌های بهره‌مند از خانه ورزش به ۳۹۰ روستا افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ خانه ورزش روستایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: مراحل آماده‌سازی ۶۰ خانه جدید ورزش روستایی و ۱۰ خانه شطرنج به پایان رسیده است که این تعداد فضای ورزشی همزمان با میلاد امام رضا (ع) به بهره‌برداری خواهد رسید تا در مجموع نزدیک به نیمی از روستا‌های استان از خانه ورزش بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


اسدی اعتبار هزینه شده برای تجهیز هر یک از خانه‌های ورزش روستایی را بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: میز تنیس، فوتبال دستی، میز شطرنج و دارت از جمله اقلام ورزشی است که برای استفاده جمعیت روستایی در خانه‌های ورزش قرار گرفته است.

او در خصوص نیاز برخی خانه‌های ورزش روستایی به تجهیز دوباره ادامه داد: حدود ۸۰۰ روستا در چهارمحال و بختیاری موجود است که تاکنون در بیش از ۳۰۰ روستا، خانه ورزش فعال شده است و اگر بنا به اختصاص اعتبار برای تجهیز دوباره این خانه‌ها باشد به نوعی عدالت برای دیگر روستا‌ها رعایت نخواهد شد.

اسدی با بیان اینکه روند ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی در استان از سال ۹۷ آغاز شده است گفت: وسایل قرار گرفته در این خانه‌ها در این مدت آنچنان مستعمل نشده است که نتوان از آن‌ها استفاده کرد، اما احتمال دارد به درستی نگهداری نشده باشد و یا به دلیل جابه‌جایی خانه ورزش، وسایل در مکانی دیگر نگهداری شود.

او افزود: تیم‌های نظارتی هیات به صورت مرتب از شهرستان‌ها بازدید دارند و شرایط خانه‌های ورزش روستایی را بررسی می‌کند، اما روند بازدید‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با افت‌وخیز همراه شده است.

اسدی به تعطیلی تمامی خانه‌های ورزش روستایی استان در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: به منظور از سرگیری فعالیت این خانه‌ها، نخستین المپیاد خانه‌های ورزش روستایی در ۱۰ رشته از اوایل تیر آغاز می‌شود.


او ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این المپیاد ورزشی در بخش روستا، شهرستان و استان با یکدیگر رقابت خواهند کرد و با توجه به قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در منطقه پنج هیات‌های استانی و با تعامل انجام شده، این رقابت‌ها با حضور برترین‌های هر یک از استان‌ها در این سطح نیز برگزار می‌شود.

اسدی گفت: همچنین دارندگان عناوین قهرمانی در سطح استان به المپیاد استعداد‌های برتر کشور که بهمن امسال برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

او همچنین به تهیه نخستین بسته بازی‌های بومی محلی کشور در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: در این بسته ۱۳ بازی قابل اجرا در فضای منازل گنجانده شده است که با جذب حمایت‌های فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان با قیمت مناسب در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

اسدی اضافه کرد: هم‌اکنون ۵۰ بسته آماده تحویل به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفاظت محیط‌زیست است که در صورت استقبال عمومی، برنامه‌ریزی برای تهیه بسته‌های جدید انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار