رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد نمی‌گذاریم فضا سازی‌های پلید، آنکارا را به دوران نا امنی و بی‌ثباتی بازگرداند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه چاپ استانبول، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در مراسم افتتاح سد «عفرین علیا» در استان کیلیس در جنوب ترکیه گفت: مدیریت منابع آب در کشور ما نیز مانند دیگر کشور‌های جهان به صورت روز افزون اهمیت بیشتری می‌یابد.

او با بیان اینکه در ۱۹ سال اخیر با ۲۷۶ میلیارد لیره سرمایه گذاری ۶۰۰ سد و ۵۹۰ نیروگاه آبی، ۱۴۵۷ واحد تاسیسات آبیاری، ۲۶۲ واحد تاسیسات آب آشامیدنی احداث کردیم، افزود: جهان در زمینه مدیریت منابع آب وارد مرحله جدید شده است و ما نیز باید به بهترین شکل از امکاناتی که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

اردوغان اعلام کرد: اجرای طرح تامین ۱.۸ میلیارد متر مکعب آب برای تامین نیاز ۱۸ میلیون نفر از مردم ترکیه از طریق اجرای ۹۰ واحد آب آشامیدنی ادامه دارد.

او تاکید کرد: به کسانی که قصد دارند با فضای سازی‌های پلید ترکیه را به روز‌های نا امنی و بی ثباتی گذشته باز گردانند، اهمیت نمی‌دهیم.

اردوغان تصریح کرد: ترکیه در هیچ شرایطی از اصول حقوق دموکراتیک و عزم خود برای حفظ ثبات اقتصادی و پایبندی به اصول بازار آزاد صرف نظر نکرده است. برخی‌ها به دستاورد‌های دموکراتیک و اقتصادی مردم ترکیه چشم دوخته اند، اما ما مانع اقدامات آنان خواهیم شد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه امنیت را در بخش مهمی از مناطق همجوار مرز ترکیه برقرار کرده‌اند، افزود: اکنون نیز برای اینکه سوریه با حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سیاسی به آینده‌ای روشن دست یابد از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

این درحالی است که ترکیه عملیات‌های متعددی را در شمال سوریه و عراق برای هدف قرار دادن نیرو‌های کرد اجرا کرده است که موجب آسیب به غیرنظامیان این مناطق شده است و دولت‌های سوریه و عراق مخالف این عملیات‌ها هستند و آن را نقض حاکمیت خود می‌دانند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
این آقای اردوغان بد جوری دچار توهم قدرت و عثمانی بازی شده!!
آخرین اخبار