نمایشگاه صنایع دستی در مشگین شهر برپا شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی مشگین‌شهر گفت: در راستای تحقق شعار سال نمایشگاه صنایع دستی در روستای ویجندی شهرستان مشگین شهر برپا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر در حاشیه این نمایشگاه گفت: صنایع‌دستی و تولیدات بومی و محلی تاثیر و نقش اساسی و مهم در توسعه مشاغل خرد و توسعه پایدار روستایی دارد.

او ادامه داد: با ترویج و آموزش هنر‌های دستی و مشاغل خانگی می‌توان بخش بسیاری از موضوعات مربوط به تولید و اشتغال را به روستا‌ها و کارگاه‌های خانگی منتقل کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: انتظار می‌رود با رشد و توسعه صنایع‌دستی گام‌های موثری در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی برداشت تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اشتغالزایی پیدا کند و موجبات رشد و توسعه اقتصادی فراهم شود.

ایمانی عنوان کرد: حرکت جهادی و مقاومتی خوبی با همکاری حوزه ثارالله و کمیته امداد در شناسایی فعالان صنایع‌دستی در روستا‌ها شروع شده است که با پشتیبانی و حمایت‌های لازم انگیزه مضاعفی در تولیدات صنایع‌دستی و تولیدات بومی و محلی روستا‌ها اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.