فرماندار چابهار گفت: سه هزار نفر در بخش‌های اجرایی و نظارتی، اعضای صندوق‌های رای، نماینده داوطلب‌ها و نیرو‌های نظامی و بازرسی، در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۱۱۸ شعبه اخذ رای شهرستان چابهار فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رحمدل بامری فرماندار چابهار گفت: تمامی امکانات برای برگزاری انتخابات سالم و حراست از آرای مردم را به کار گرفته‌ایم تا هیچ مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: وظیفه اصلی ما برقراری امنیت، تضمین سلامت و صیانت از رای مردم است و در این زمینه همه سعی و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد حق کسی در این انتخابات از بین برود.

او تصریح کرد: روز انتخابات، تجلی ملت ایران است و همه ما باید برای سازندگی کشورمان حضوری گسترده داشته باشیم تا در سرنوشت خویش سهیم باشیم.

فرماندار چابهار ادامه داد: برای افراد واجد شرایط، به همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی و یا شناسنامه‌ای که کدملی داشته باشد الزامی و پس از احراز هویت می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

بامری افزود: امکان رای تکراری، افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند، شناسنامه جعلی و متعلق به دیگری و فوتی و خرید و فروش رای در انتخابات هرگز وجود ندارد و می‌توان گفت علاوه بر این، شروع و تجمیع آرای انتخابات هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت قانون، سلامت انتخابات، امنیت انتخابات و زمینه فراهم شدن مشارکت حداکثری وظیفه ستاد انتخابات چابهار است.

فرماندار چابهار ضمن درخواست از نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا برای رعایت قوانین مربوط به تبلیغات، تصریح کرد: فعالیت‌های تبلیغاتی و تخلفات احتمالی نامزد‌ها توسط کمیته‌های انتخاباتی رصد و با هرگونه تخلف به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: کمیته‌هایی همچون پیشگیری از تخلفات، اجرایی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فناوری و پشتیبانی در فرمانداری چابهار برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات تشکیل شده است.

بامری با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن انتخابات در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: رعایت حق‌الناس، قانونمداری و صیانت از آرای مردم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: امیدواریم با رعایت قانون توسط ستاد‌های تبلیغاتی، انتخاباتی سالم و در امنیت کامل با حضور حداکثری مردم و تجلی یوم‌الله دیگری را شاهد باشیم.

بامری با اشاره به رعایت اخلاق و قانونمداری به عنوان دو تکلیف مهم نامزد‌ها افزود: تمامی نامزد‌ها موظف به رعایت موارد قانونی هستند.

وی تصریح کرد: اجرای قانون انتخابات بر عهده فرمانداری بوده و ما نیز تلاش می‌کنیم برگزاری انتخابات در سلامت و امنیت کامل بر مدار قانون و با رعایت امانتداری و حق‌الناس در دستور کار خود قرار گیرد.

فرماندار چابهار گفت: همدلی در بین تمامی عوامل انتخابات حاکم باشد و بازرسان نیز تعامل خوبی با عوامل اجرایی داشته و با دقت نظر و عمل بر اساس قانون این مسوولیت خطیر را به خوبی به انجام برسانند.

وی با اشاره به اصل بی طرفی عوامل انتخابات اظهار داشت: هر فردی از هر جناحی توسط مردم انتخاب شود برای مجریان تفاوتی ندارد، بلکه مهم رعایت دقیق آیین‌نامه‌های اجرایی، رعایت سلامت و دقت در روند برگزاری انتخابات است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فراهم کردن بستر مناسب برای حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: رای اولی‌ها اولین حضور سیاسی خود را تجربه می‌کنند که این مهم، بسیار سرنوشت ساز است. رای اولی‌ها با مشارکت حداکثری و حضور آگاهانه در این نبرد سیاسی دشمن را مایوس و نا امید می‌کنند.

بامری با بیان اینکه تمامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر به دلیل وضعیت قرمز چابهار در بحث شیوع کرونا فقط حق بازگشایی ستاد را در فضای باز و با شرکت حداقل ۱۵ تا ۳۰ نفر را دارند، افزود: بعد از بازگشایی ستاد‌ها محل مورد نظر بسته و همه فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود و تا صبح پنجشنبه یعنی ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد.

بامری از تمامی نامزد‌ها خواست نسبت به تخریب رقبا پرهیز کنند و در فضای اخلاق‌مدارانه کار‌های تبلیغاتی را پیش ببرند.

وی گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته هیچ نامزدی از شورا‌های اسلامی شهر حق نصب بنر و پلاکارد و عکس در مکان‌های مختلف به جز در محل ستاد انتخاباتی را ندارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار