منابع خبری اعلام کردند طالبان افغانستان توانسته مناطق بیشتری را تحت کنترل خود درآورد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری طلوع نیوز، منابع افغانستانی اعلام کردند جنبش طالبان افغانستان همچنان به گسترش قلمرو خود ادامه می‌دهد و کنترل خود را بر دو منطقه در ولایت‌های بلخ و غور را تحکیم کرده است.

گروه  طالبان صبح امروز اعلام کرد توانسته است کنترل منطقه زاری در ایالت بلخ را به دست آورد. این مسأله در پی آن صورت می‌گیرد که وزارت دفاع افغانستان از انتقال موسسات نظامی و غیر نظامی از این منطقه به مکانی دیگر به سبب دشواری دسترسی نیرو‌های امنیتی به آن منطقه خبر داده بود.

در همین حال، شبکه طلوع نیوز افغانستان امروز، شنبه به نقل از دو منبع در ولایت غور افغانستان گزارش داد طالبان پس از درگیری‌های شدید با نیرو‌های دولتی توانست ولسوالی تولک را به کنترل خود درآورد.

«سلمان یوسفی» فرماندار ولسوالی تولک کشته شدن دست کم ۲۰ نفر از نیرو‌های امنیتی و زخمی شدن و اسارت ۱۰ نفر دیگر از نیرو‌های امنیتی را به دست طالبان تأیید کرد. او البته به سقوط منطقه تولک به دست طالبان اذعان نکرد و انتقاد‌هایی را به دولت در زمینه عدم تمایل مسئولان در تأمین نیروی زمینی روانه داشت.

شبکه طلوع نیوز همچنین به نقل از منابع و مقامات افغانستانی تأکید کرد طالبان در طول دو ماه گذشته بر ۱۷ منطقه مسلط شده که دو تای آن‌ها ماه گذشته به دست طالبان افتاده اند.

این در حالی است که با توجه به عقب نشینی نیرو‌های ناتو از این کشور، نگرانی فزاینده‌ای از وخیم شدن اوضاع امنیتی در افغانستان وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار