بیش از ۵۰۰ روزنامه‌نگار آمریکایی طی نامه‌ای مشترک از دولت این کشور خواستند واقعیت‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی را نشان دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، بیش از ۵۰۰ روزنامه‌نگار در رسانه‌های آمریکایی با انتشار نامه‌ای مشترک از دولت واشنگتن خواستند واقعیت اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست‌های آن در فلسطین را انعکاس دهد.

در این نامه‌ی سرگشاده از مسئولان آمریکا خواسته شده است در خصوص برخورد رسانه‌های آمریکایی با فلسطین، پایان دادن به پنهان کاری اشغالگری رژیم صهیونیستی و ظلم سیستماتیک این رژیم بر فلسطینیان  تجدید نظر شود و واقعیات را در اخبار نشان دهند.

این نامه توسط ۵۱۴ روزنامه‌نگار از جمله روزنامه‌نگاران رسانه‌های برجسته آمریکا مانند «واشنگتن پست»، «وال استریت ژورنال» و «لس آنجلس تایمز» امضا شده است.

در این نامه آمده است: «حقیقت یابی و پاسخگویی قدرتمند از اصول اساسی روزنامه‌نگاری است. اما برای دهه‌ها صنعت اخبار ما این اصول را در بازتاب اخبار اسرائیل و فلسطین کنار گذاشته است.»

روزنامه نگاران در نامه خود گفتند: «ما خوانندگان خود را با روایتی که جنبه‌های اساسی داستان را پنهان می‌کند، فریب دادیم: اشغال نظامی فلسطین بدست اسرائیل مساوی است با اصول رژیم آپارتاید.»

این روزنامه‌نگاران بر لزوم پایان دادن به دهه‌ها اقدامات نادرست مطبوعاتی و تغییر فوری خط مشی روزنامه نگاری تاکید کردند.

در این نامه آورده شده است: «شواهد ظلم و ستم سیستماتیک اسرائیل بر فلسطینیان بسیار زیاد است و دیگر نباید این اخبار را عقیم کرد.»

در این نامه به گزارش ۲۱۳ صفحه‌ای دیده‌بان حقوق بشر که در تاریخ ۲۷ آوریل درباره جنایات آپارتاید تل‌آویو و آزار و اذیت مقامات رژیم صهیونیستی منتشر شد، اشاره شده است و توضیح می‌دهد که گزارش فوق مستند جنایات علیه بشریت توسط مقامات رژیم صهیونیستی از طریق سیاست‌های آپارتاید است.

طی حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تعداد زیادی از کارکنان شرکت‌های بزرگ آمریکا مانند: آمازون، گوگل و فیس‌بوک از مقامات آمریکا خواستند جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خود نیز اعلام کردند احتمال قطع ارتباط با این رژیم را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار