به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به پروژههایی که برای تسریع در خدمات رسانی پست در کشور اجرایی شده است گفت: شرکت ملی پست در یک سال گذشته علاوه بر افزایش خدمت رسانی، پروژههایی را شامل مکانیزاسیون سورتینگ امانات، ایجاد هابهای منطقه ای، راه اندازی خطوط مستقیم و تجهیز مراکز تجزیه و مبادلات به سیستمهای صیانت از مرسولات اجرا کرد تا به بهترین نحو با تغییرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و خدمات آنلاین انطباق پیدا کند.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تبدیل تهدید کرونا به فرصتهای بی شمار توسط شرکت ملی پست، افزود: خدمات نیابتی پست علاوه بر اینکه در یک سال اخیر منجر به کاهش مراجعات حضوری مردم به دستگاههای خدمت رسان شده است، به دلیل کاهش ترددها نیز گامی مهم در مسیر حفاظت از محیط زیست و کاهش آلایندهها برداشته شده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست به افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل پست در جهت توسعه خدمات خصوصا در شرایط ویژه کنونی اشاره کرد و گفت: در ماههای اخیر تغییرات و تدابیر اتخاذشده باعث شد تا مرسولهها سریعتر و با کمترین قیمت به نقاط مختلف کشور برسند.
وی افزود: در یک سال گذشته تعداد ۲۳۰ میلیون مرسوله جابجا شده که منجر به کاهش ۴۰۰ میلیون سفر غیرضروری و ۴۰۰ میلیون ساعت صرفه جویی زمان برای دریافت کنندگان خدمات شده است.
سبحانی فر در ادامه گفت: شرکت ملی پست در سالهای اخیر فعالیتهای فرهنگی را به ثمر رسانده که همواره مورد تقدیر نهادهای ملی و بین المللی از جمله اتحادیه جهانی پستی و شورای راهبری موزهها قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
مدیرعامل شرکت ملی پست در همین زمینه اضافه کرد: در آخرین اجلاس سالیانه شوراهای راهبری و عملیات پستی اتحادیه جهانی پست، از پست جمهوری اسلامی ایران به دلیل موفقیت در اجرای پروژه مشارکت در سیستم نظارت جهانی اتحادیه (UPU-GMS) به عنوان پروژه برتر تقدیر شد.
انتهای پیام/