ستاره تیم ملی پرتغال در جام ملت‌های اروپا می‌تواند چند رکورد را به نام خود ثبت کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کریستیانو رونالدو تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن بهترین بودن است.

در مسابقات باشگاهی لیونل مسی حریف سرسخت رونالدو به شمار می‌رود.   با این حال رونالدو هنوز هم در سطح باشگاهی یکی از بهترین بازیکنان جهان است و شانس زیادی برای شکستن رکورد علی دایی دارد.

حتی هواداران رئال مادرید هم سال ۲۰۰۹ نمی‌توانستند تصور کنند که رونالدو پس از انتقال ۸۰ میلیون پوندی به این تیم بتواند چنین تاثیر مثبتی در رئال مادرید داشته باشد.

 

در آن زمان رونالدو رکورد با ارزش‌ترین انتقال دنیای فوتبال را به نام خودش ثبت کرد. ستاره پرتغالی بدون شک یکی از برترین استعداد‌های فوتبال است. او در همان فصل موفق شد با پیراهن منچستر یونایتد ۴۲ گل به ثمر برساند.  

رونالدو در ۲۹۲ بازی در لالیگا ۳۱۰ گل به ثمر رسانده است، یعنی به طور میانگین او در هر بازی بیش از یک گل زد. این در حالی است که هنگام پیوستن رونالدو به یوونتوس در سال ۲۰۱۸، مسی در ۳۲۹ بازی، ۳۰۹ گل به ثمر رسانده بود.  

رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا هم روند موفقی داشت و در ۷ فصل متوالی با پیراهن رئال مادرید ۱۰ گل یا بیشتر به ثمر رساند.  

او در ۷ فصل متوالی در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید موفق شد ۱۰ گل یا بیشتر به ثمر برساند و ممکن است رکورد ۱۷ گل او در ۱۱ بازی فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ لیگ قهرمانان اروپا تا سال‌های طولانی پا بر جا بماند.  

ستاره پرتغالی با ۱۳۵ گل، بهترین گلزن تمام ادوار رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا است.  

رکورد ۱۰۳ گل او در ۱۷۴ بازی برای تیم ملی پرتغال بالاترین میزان گلزنی یک بازیکن اروپایی با پیراهن تیم ملی است.   رونالدو اکنون فاصله کمی تا شکستن رکورد علی دایی دارد و با ۷ گل دیگر، به بهترین گلزن ملی جهان تبدیل خواهد شد.  

در حال حاضر علی دایی، مهاجم اسبق تیم ملی ایران با به ثمر رساندن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ دیدار ملی، بالاتر از رونالدو بهترین گلزن دیدار‌های ملی است.  

رونالدو که ۱۷ سال قبل نخستین حضور خود در جام ملت‌های اروپا را تجربه کرد، شانس بالایی دارد تا در پنجمین حضور خود در این رقابت‌ها به رکورد دایی برسد یا حتی رکورد او را بشکند.  

رونالدو در پنجمین ماجراجویی خود در جام ملت‌های اروپا می‌تواند ۶ رکورد دیگر را به نام خودش ثبت کند.


بیشتر بخوانید


رکورد‌هایی که رونالدو می‌تواند در یورو ۲۰۲۱ بشکند: 

۱- بیشترین گل ملی

در حال حاضر رونالدو ۱۰۳ گل ملی در کارنامه دارد و با به ثمر رساندن ۷ گل دیگر برای پرتغال، می‌تواند رکورد دایی را بشکند. مسابقات یورو فرصت مناسبی است تا این مهاجم ۳۶ ساله عنوان برترین گلزن ملی تاریخ فوتبال را هم از آن خود کند.  

۲- بیشترین پیروزی در مسابقات یورو 

سسک فابرگاس و آندرس اینیستا با ۱۱ پیروزی در جام ملت‌های اروپا به همراه رونالدو، بیشترین پیروزی در این رقابت‌ها را به دست آوردند. در صورتی که رونالدو یک پیروزی دیگر با پیراهن تیم ملی پرتغال در مسابقات یورو کسب کند، به تنهایی رکورد دار بیشترین پیروزی در این مسابقات خواهد شد.

۳- بیشترین گل زده در یورو

رونالدو در جام ملت‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ روی هم رفته ۹ بار گلزنی کرده است تا به صورت مشترک با میشل پلاتینی بهترین گلزن این رقابت‌ها شود. اکنون رونالدو با یک گل دیگر می‌تواند از پلاتینی عبور کند و در صدر جدول برترین گلزنان تمام ادوار یورو قرار بگیرد. 

۴- بیشترین بازی در یورو با ۲ گل زده

رودی فولر، گرد مولر (آلمان غربی)، میشل پلاتینی، آنتوآن گریژمان (فرانسه)، وین رونی (انگلیس) به همراه رونالدو بازیکنانی هستند که ۲ بار در یک بازی یورو ۲ گل زدند یا به اصطلاح دبل کردند. رونالدو در صورتی که بتواند در یک بازی دیگر ۲ گل به ثمر برساند، این رکورد را هم به نام خودش ثبت خواهد کرد.  

۵- بیشترین حضور در یورو با حداقل ۲ گل زده

رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ تنها بازیکنانی هستند که در ۳ دوره یورو توانستند حداقل ۲ بار گلزنی کنند. با مصدومیت ابراهیموویچ، رونالدو می‌تواند به تنها بازیکنی تبدیل شود که در ۴ دوره این مسابقات بیشتر از ۲ گل به ثمر رسانده است.  

۶- بیشترین حضور در فینال یورو

کریستیانو رونالدو تاکنون ۲ بار حضور در فینال یورو را تجربه کرده است. او نخستین بار در فینال یورو ۲۰۰۴ به میدان رفت و موفق به گلزنی هم شد، اما تیمش شکست خورد و به نایب قهرمانی بسنده کرد.

سال ۲۰۱۶ ستاره پرتغالی برای دومین بار این فرصت را به دست آورد تا در فینال بازی کند و این بار با شکست فرانسه، قهرمانی در این مسابقات را تجربه کرد.  

به غیر از رونالدو ۲۲ بازیکن دیگر از تیم‌های شوروی سابق، آلمان و اسپانیا تجربه ۲ بار حضور در فینال را دارند، اما هیچ بازیکنی نتوانسته ۳ بار در فینال یورو به میدان برود.

 رکورد‌هایی که رونالدو می‌تواند ارتقا دهد

۱- بیشترین بازی در یورو

رونالدو با انجام ۲۱ بازی در جام ملت‌های اروپا، بیشتر از هر بازیکن دیگری پا به این میدان مهم گذاشته است. او ۲۱ بازی با پیراهن پرتغال انجام داده و می‌تواند رکوردش را دست نیافتنی‌تر کند.  

۲- بیشترین دقایق بازی در یورو 

رونالدو تاکنون ۱۷۹۳ دقیقه در ترکیب تیم ملی پرتغال در مسابقات جام ملت‌های اروپا بازی کرده و مطمئنا دقایق حضور او در این مسابقات بیشتر هم خواهد شد.  

۳- بیشترین گلزنی در ادوار یورو  

رونالدو که در ۴ دوره قبلی یورو توانسته برای تیم ملی کشورش گلزنی کند، اکنون می‌تواند در پنجمین دوره یورو هم گل بزند تا در این مسابقات تاریخ ساز شود.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار