برخی از ستاره‌های دنیای فوتبال در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا بازی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که قرار بود سال گذشته برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر یک ساله از شب گذشته با دیدار تیم‌های ایتالیا و ترکیه آغاز شد.

ستاره‌های بزرگی از اروپا مثل سرخیو راموس، ارلینگ هالند، ترنت الکساندر آرنولد و... مسابقات یورو ۲۰۲۰ را به دلایل مختلف از دست داده اند، اما باز هم بازیکنان بزرگی در این آوردگاه به رقابت خواهند پرداخت.

 

۱۰ بازیکن بزرگ جام ملت‌های اروپا به انتخاب سایت گل

۱۰- پل پوگبا؛ فرانسه

ستاره فرانسوی تیم فوتبال منچستریونایتد فصل گذشته مثل دیگر سال‌های حضور در باشگاه انگلیسی فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت، اما همچنان به عنوان یکی از بازیکنان گران قیمت جهان شناخته می‌شود. هافبک تیم ملی فرانسه یکی از ارکان اصلی قهرمانی خروس‌ها در رقابت‌های جام جهانی بود و می‌تواند در یورو ۲۰۲۰ نیز عصای دست دیدیه دشان باشد. در روز‌های گذشته شایعات مختلفی درباره بازگشت پوگبا به یوونتوس شنیده شد.

۹- تونی کروس؛ آلمان

مغز متفکر خط میانی ژرمن‌ها کمی از روز‌های اوج فاصله گرفته، اما همچنان بازیکن بزرگی است و در هر لحظه از بازی می‌تواند ورق را عوض کند. تونی کروس با هر ۲ پا راحت بازی می‌کند و با کنترل بازی در میانه میدان نبض مسابقه را در اختیار دارد. کروس در جام جهانی ۲۰۱۴ به آلمان کمک کرد تا قهرمان جهان شود. هافبک رئال مادرید در فصل گذشته هیچ جامی با کهکشانی‌ها کسب نکرد و قصد دارد این ناکامی را با قهرمانی آلمان در یورو جبران کند.

۸- کریم بنزما؛ فرانسه

شاید عجیب‌ترین اتفاق قبل از شروع مسابقات به دعوت بنزما به تیم ملی فرانسه مربوط شود، زیرا مهاجم رئال مادرید از سال ۲۰۱۵ به تیم ملی دعوت نشده بود. بنزما پس از جدایی کریستیانو رونالدو از رئال به شکوفایی رسید و می‌تواند به افزایش قدرت فرانسه در خط حمله کمک کند. مهاجم فرانسه در محوطه جریمه رقبا عملکرد فوق العاده‌ای دارد و روی اکثر گل‌های رئال مادرید تاثیرگذار است.

۷- هری کین؛ انگلیس

هری کین تا ۲۱ سالگی در تاتنهام حضور برجسته‌ای نداشت، اما به طور چشمگیری زمان از دست رفته را جبران کرد و با سرعت شگفت انگیزی به یکی از برترین مهاجمان جهان تبدیل شد. مهاجم تیم تاتنهام ۷ فصل متوالی حداقل ۱۵ گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده است. کاپیتان تیم ملی انگلیس روی توپ‌های هوایی عملکرد خوبی دارد و به درستی خود را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد.

۶- جاشوا کیمیچ؛ آلمان

هافبک تیم ملی آلمان روز به روز در حال طی کردن مراحل موفقیت است و در حاضر به عنوان یکی از برترین بازیکنان جهان شناخته می‌شود. کیمیچ چه در پست دفاع راست و چه در پست هافبک کیفیت فوق العاده‌ای دارد بنابراین پیدا کردن نقطه ضعف برای این بازیکن کار راحتی نیست. کیمیچ در فصل نقل و انتقالات هم از رئال مادرید پیشنهاد دارد، اما بعید به نظر می‌رسد بایرن مونیخ به راحتی با جدایی کیمیچ موافقت کند.

۵- کریستیانو رونالدو؛ پرتغال

کاپیتان تیم ملی پرتغال اولین بار در یورو ۲۰۰۴ برای تیم ملی کشورش به میدان رفت که در نهایت با نایب قهرمانی پرتغال همراه شد. رونالدو که شایعات مختلفی در خصوص جدایی اش از یوونتوس شنیده شده قصد دارد در یورو ۲۰۲۰ خودی نشان دهد. رونالدو در این مسابقات می‌تواند رکورد علی دایی در گل‌های ملی را بشکند و با زدن ۵ گل دیگر عنوان آقای گلی در بازی‌های ملی را کسب خواهد کرد.  

۴- روملو لوکاکو؛ بلژیک

روملو لوکاکو ستاره تیم اینتر که در این فصل عنوان قهرمانی مسابقات سری آ ایتالیا را با این تیم کسب کرد، یکی از امید‌های گلزنی بلژیک در یورو خواهد بود. ستاره ۲۸ ساله بلژیک بدون شک بهترین دوران فوتبالی خود را در ایتالیا پشت سر گذاشته است. لوکاکو قدرت بدنی زیادی دارد و هوش او در پیدا کردن فضا‌های خالی قابل ستایش است. بلژیک در خط حمله مهاجمان خوبی دارد، اما پیدا کردن جانشین برای لوکاکو کمی سخت به نظر می‌رسد.

۳- رابرت لواندوفسکی؛ لهستان

خطرناک‌ترین مهاجم حال حاضر فوتبال اروپا با ۴۱ گل زده در بوندسلیگا رکورد ۴۹ ساله گرد مولر آلمانی را شکست. لواندوفسکی مصمم است تا بتواند در بهترین دوران فوتبالی خود، نقش یک ستاره را برای لهستان بازی کند و این تیم را  به مراحل بالاتر برساند. لواندوفسکی سال گذشته عنوان بهترین بازیکن جهان را نیز کسب کرد و امسال نیز بهترین گلزن لیگ‌های معتبر اروپایی بود.

۲- کوین دی بروین؛ بلژیک

هافبک ۲۹ ساله بلژیکی قبل از حضور در وولفسبورگ بازیکن چلسی بود، اما در این تیم نتوانست موفقیتی کسب کند. دی بروین سال ۲۰۱۵ از وولفسبورگ راهی منچسترسیتی شد و در این تیم به یک ستاره بزرگ تبدیل شد. با توجه به اینکه ادن هازارد در شرایط خوبی قرار ندارد، بلژیکی‌ها حساب ویژه‌ای روی دی بروین باز کرده اند. دی بروین فصل گذشته با منچسترسیتی به فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد، اما در کسب جام ناکام بود.

۱- کیلیان امباپه

فوق ستاره خط حمله پاری سن ژرمن یکی از عوامل اصلی قهرمانی فرانسه در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. امباپه که از رونالدو به عنوان اسطوره دوران ورزشی خود یاد کرده، در حال حاضر به فکر کسب توپ طلای جهان است. این بازیکن ۲۲ ساله با موناکو چهره شد. رئال مادرید یکی از مشتریان سرسخت امباپه است و شاید انتقال ستاره فرانسه به کهکشانی‌ها در یورو ۲۰۲۱ نهایی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل پورحسن
۱۷:۲۴ ۱۰ دی ۱۴۰۰
درسته
آخرین اخبار