تصمیم گیری و ارائه برنامه برای روند پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی موضوع گفتگوی رادیویی همتی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، همتی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اولین برنامه‌ی بنده برای استان خراسان جنوبی تکمیل صحیح و عادلانه واکسیناسیون مردم این استان است تا هرچه زود‌تر این کار به اتمام رسیده و دغدغه‌ی بزرگی از آن‌ها رفع شود.

او افزود: شرایط اقتصادی مردم روند مطلوبی ندارد رفاه و آسایش مردم هم تحت تاثیر تحریم‌ها به شرایط نامطلوبی رسیده و اگر همین رویه ادامه پیدا کند نتیجه‌ی بدتری خواهیم گرفت در نتیجه بازنگری در نحوه نگرش به جامعه جزء اولویت‌های اصلی من برای بهتر شدن شرایط است.

همتی ادامه داد: سیاست بیش از حد به حوزه اقتصاد وارد شده و همین باعث می‌شود نتوانیم با نگرش اقتصادی درست از ظرفیت‌های جامعه و استان‌ها برای بهبود بحث اقتصاد کمک بگیریم و باید هر برنامه و هدفی را جوری تنظیم کنیم که همه در نهایت منفعتی برای مردم داشته باشد نه که مردم را تنگ دست‌تر کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با توجه به اینکه تخصصم در حوزه اقتصاد و مدیریت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مثل بانک مرکزی است ، به اطلاعات مربوط به شاخص‌های اقتصادی اشراف دارم و با برنامه برای رشد اقتصادی قدم میگذارم

همتی افزود: شغل اکثر روستاییان کشاورزی است و برنامه‌هایی تعیین شده تا برای خرید تضمینی محصول شان با قیمت‌های تضمینی گام‌هایی برداشته شود تا گرفتار دلالان و ضرر نشوند و از ظرفیت‌های روستا‌ها به شکل درست و کامل استفاده شود.

او به موضوع آزادی‌های اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر جوانان خصوصا در شهر‌های کوچک باید از رفاه و برنامه‌های فراغتی متنوع برخوردار باشند و نباید مسئولین در زندگی اجتماعی جوانان دخالت کنند و همچنین دختران تفریح و فراغت شان به مدرسه و دانشگاه ختم نشود و باید به هویت مستقل خود دست پیدا کرده و روحیه و امید به قشر جوان جامعه برگردد.

همتی در پایان به ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی از جمله پیگیری تامین اعتبار برای ساخت مزرعه خورشیدی، بسته بندی و فرآوری بومی محصولاتی مهم مثل اناب، زرشک و زعفران برای صادرات به دلیل پتانسیل بالای توسعه اقتصادی برای استان، تکمیل انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی، احداث راه آهن و وصل آن به این استان و ارتقای بحث صادرات از استان به ویژه به کشور افغانستان از جمله برنامه‌های پیش روی بنده برای توسعه استان خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.