معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال ۵۲۱ هزار تن گندم در کردستان تولید می‌شود که ۳۴۲ هزار تن از این میزان خرید تضمینی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: یکی از برکات پروژه‌های امنیت غذایی اصلاح ارقام جدید در محصول استراتژیک مانند گندم بوده است.

او افزود: امسال با توجه به شرایط خشکسالی و مشکلاتی که به واسطه کاهش نزولات آسمانی در زمینه میزان تولیدات کشاورزی در کل کشور وجود دارد پیش‌بینی ما کاهش میزان تولید گندم نسبت به سنوات گذشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال ۵۲۱ هزار تن گندم در استان تولید می‌شود که ۳۴۲ هزار تن از این میزان خرید تضمینی خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: گندم امسال با قیمت ۵ هزار تومان توسط دولت از کشاورزان و در ۹۰ مرکز خرید گندم در سطح استان بصورت تضمینی خریداری خواهد شد.

او افزود: برنامه‌ریزی‌های جدی در زمینه ذخیره گندم با بخش دولتی و خصوصی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم به موقع در استان اقدامات لازم را انجام دهیم.

احمدی گفت: امسال یک هزار و ۸۶۱ دستگاه کمباین شامل هزار و ۴۱۱ دستگاه کمباین بومی و ۴۵۰ دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو در استان را به عهده خواهند داشت.

او با بیان اینکه ۲۸ اکیپ ناظر خصوصی و دولتی در زمینه خرید تضمینی گندم فعال هستند، عنوان کرد: ۱۳۹ میلیارد تومان برای خرید ۹۶۹ دستگاه تراکتور و کمباین تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته احمدی، با وجود ۲۹ هزار و ۶۵۰ تراکتور و هزار و ۴۱۱ کمباین ضریب مکانیزاسیون استان را به ۲.۳۱ اسب بخار برساند که جایگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.