آخرین خبرها از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر را در اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آخرین خبرها از انتخابات شورای شهر و روستا در استان بوشهر را در اینجا بخوانید.

انتخابات تمام الکترونیک در شورای شهر بوشهر چگونه برگزار می‌شود؟

بوشهر یکی از شهر‌هایی است که انتخابات شورای اسلامی شهر در آن به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

اما مردم چگونه در این روش باید رای بدهند؟

خانم شریفیان معاون دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری بوشهر در این باره گفت: رای دهنده پس از ورود به شعبه اخذ رای کارت ملی و شناسنامه خود را به متصدی شعبه می‌دهن پس از بررسی مدارک، برگه تعرفه خام رای که به صورت کارت الکترونیکی است در اختیارش قرار می‌گیرد و او می‌تواند با آن در صندوق الکترونیکی رای دهد.

او افزود: رای دهنده باید پیش رای دادن نام و کد نامزد‌های مورد نظرش را در کاغذ یادداشت کرده باشد تا وقتی که پشت صفحه کلید صندوق الکترونیکی قرار گرفت بداند که چه کدی را وارد کند.

شریفیان ادامه داد: سپس رای دهنده کارت الکترونیکی رای را در محلی که در صندوق الکترونیک تعیین شده قرار می‌دهد زمانی که اعلام شد فرد می‌تواند رای خودر ا وارد کند رای دهنده باید یکی یکی کد نامزد‌ها را وارد کند و با توجه به اینکه تعداد اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر ۹ نفر هستند رای دهنده تا ۹ کد را می‌تواند واردکند، هر کدی که وارد می‌شود، تصویر نامزد برای او نمایان می‌شود.

معاون دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری بوشهر بیان کرد: بعد از پایان یافتن ورود کدها، باید دکمه اتمام رای گیری فشار داده شود، در این زمان صندوق رسید چاپ شده رای را به رای دهنده نشان می‌دهد و فرد دکمه اتمام رای گیری را می‌زند و رای در صندوق می‌افتد.

شریفیان عنوان کرد: سپس رای دهنده کارت رای را به متصدی تحویل می‌دهد و مدارک خود را تحویل می‌گیرد.

او گفت: افرادی در شعبه‌ها حضور دارند که در صورت نیاز به رای‌دهندگان کمک خواهند کرد.

تخلفات را گزارش دهید

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مردم می‌توانند تخلفات انتخاباتی را به مراجعی که در این زمینه مسئولیت دارند، گزارش دهند.

خسرو دهقانی افزود: مردم می‌توانند تخلفات را به فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی دادگستری، بازرسان و هیات‌های نظارت بر انتخابات گزارش دهند.

دشتستان آماده برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه همه تمهیدات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان صورت گرفته است، گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در ۹ شهر و ۹۹ روستای دشتستان برگزار خواهد شد.

فتح الله نوروزی افزود: ۱۹۸ شعبه اخذ رای در این شهرستان در نظر گرفته شده است که ۱۵۴ شعبه ثابت و ۴۴ شعبه سیار است.

او ادامه داد: ۲۲۱ صندوق برای دریافت رای مردم در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ۱۹۸ صندوق هم برای دریافت رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده است.

فرماندار دشتستان عنوان کرد: ۱۷۷ هزار و ۵۴۵ واجد شرایط رای در این شهرستان هستند که ۸۸ هزار و ۷۷۰ نفر مرد و ۸۸ هزار و ۷۷۵ نفر زن هستند.

او تعداد رای اولی‌ها را نیز چهار هزار و ۶۵۴ اعلام کرد و گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در برگزاری انتخابات در شهرستان دشتستان فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.