اجرای سامانه‌ نوین آبیاری در ۳۷ هزار هکتار از اراضی استان سمنان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون ۳۷ هزار هکتار سامانه آبیاری در استان اجرا شده است که نقشی مهم در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همزمان با هفته جهادکشاورزی به رسانه‌ها گفت: جهاد کشاورزی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به کشاورزان کمک‌های بلاعوض اعطا می‌کند.

او با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در دستور سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری احیای قنات‌ها، توسعه کشت گیاهان دارویی و کشت در اراضی شیب‌دار با هدف مدیریت مصرف آب، در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: سه هزار و ۱۰۰ هکتار در استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی است که یکهزار و ۱۰۰ هکتار از آن در سال گذشته ایجاد شد.

میرعماد با بیان اینکه توسعه در اراضی شیب‌دار نیز از اولویت برنامه‌های این سازمان است افزود: حمایت‌های لازم از کشاورزان در این زمینه انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی و دامی در استان سمنان گفت: ۱۷۰ هزار تن شیر، ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۵۴ هزار تن گوشت مرغ بخشی از محصولات دامی استان سمنان است.

او با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در استان سمنان سالانه به ۲۹ هزار تن می‌رسد افزود: عمده محصولات استان سمنان مازاد بر مصرف شهروندان استان است و به خارج از استان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سال گذشته با اعطای تسهیلات به بهره‌برداران ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۳ کمباین به ادوات کشاورزی این استان اضافه شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.