نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشهد نباید شهر پاساژ‌ها و مال‌ها باشد، مشهد باید شهری در شان خودش باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در برنامه تبلیغاتی خود که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، با بیان اینکه سالیانه بیش از چهار میلیون زائر از کشور عراق برای زیارت حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا (ع) به مشهد مقدس می‌آیند، گفت: ما باید برای این‌ها برنامه جدی داشته باشیم، این برنامه نه‌فقط در جهت روابط اقتصادی بلکه با برنامه‌ریزی حضور میلیونی زائران کشور عراق می‌تواند به تعمیق روابط دو کشور و ملت ایران و عراق منجر شود.

او هم‌جواری خراسان رضوی با کشور‌های همسایه‌ای همچون افغانستان و ترکمنستان را فرصتی بی‌نظیر برشمرد و افزود: این هم‌جواری می‌تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند، ما نباید از فرصت هم‌جواری با کشور‌های همسایه غافل شویم، امروز مرز‌های دوغارون و سرخس به‌عنوان مرز‌های راهبردی هستند که باید برای جهش صادرات از این ظرفیت استفاده کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۴۰ سال است مردم استان خراسان رضوی میزبان میلیون‌ها نفر از مردم شریف افغانستان هستند، ادامه داد: این مسئله باعث ایجاد یک روابط دوستانه بین دو ملت ایران و افغانستان شده است، باید ما در منطقه حرف اول را در ایجاد روابط اقتصادی با کشور همسایه افغانستان بزنیم.

جلیلی با بیان این که در خصوص تولیدات و محصولات کشاورزی ظرفیت‌های بی‌بدیلی در خراسان رضوی وجود دارد، بیان کرد: در این مسئله از وزارت خارجه، وزارت کشاورزی باید به کمک کشاورزان بیایند و این نیازمند پیگیری جدی دولت است، حتی در روستا‌های نیشابور مثل سعدآباد و همت‌آباد با ابتکار جوانان و با هزینه‌های حداقلی گلخانه‌هایی ایجادشده است که محصولات آن‌ها به کشور‌های عمان و روسیه صادر می‌شود.


بیشتربخوانید


او تصریح کرد: مشهد یک شهر جهانی است، یک شهر مثل دیگر شهر‌ها نیست، شهری که مزین به وجود مرقد شریف امام علی بن موسی‌الرضا (ع) است، ما امروز برای این شهر آن‌چنان‌که شان این شهر است باید برنامه داشته باشیم، برنامه‌ای جامع که جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن‌همه با هم دیده شود و محوریت حرم امام رضا (ع) به‌خوبی دیده شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من متأسفم از این که توسعه شهر مشهد در سال‌های اخیر یک توسعه غلط، ضعیف و ناقص بوده، به‌جای توسعه همه‌جانبه و یک نگاه همه نگر، اکتفا به برخی از جنبه‌های خاص ضعیف تجاری شده است، مشهد نباید شهر پاساژ‌ها و مال‌ها باشد، مشهد باید شهری در شان خودش باشد.

جلیلی اظهار کرد: در هشت سال گذشته سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کردیم یک ابتکار و خلاقیت حرکت بسیار ارزشمندی با عنوان «باشگاه کشاورزان جوان» را شروع کردند. این کار از یک مطالعه و ابتکار شروع و در چند روستا بذر آن کاشته شد و امروز آثار و برکات آن نه‌تن‌ها در استان خراسان رضوی بلکه در کشور الهام‌بخش شده است.

او افزود: بنده به روستای کریم‌آباد رشتخوار و تربت‌حیدریه رفتم که جوانان این روستا نشستند و سند پیشرفت روستا را نوشتند و این کار را دنبال کردند و این روستا امروز برای همه کشور الگوست، در شرایطی که امروز ما مشکل حاشیه‌نشینی در شهر‌ها و مهاجرت روستا به شهر‌ها را داریم جوانان در کریم‌آباد توانستند مهاجرت معکوس را رقم بزنند و درآمد سرانه روستا را به شکل چشم‌گیری ارتقا دهند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تکیه بنده بر این مثال به این دلیل است که وقتی می‌گوییم در چهار سال آینده کشور را تنها نباید اداره کرد بلکه کشور باید جهش یابد این جهش یک الگو می‌خواهد که با مشارکت مردم و با تلاش جوانان انجام می‌شود و وقتی نتایج آن مضاعف خواهد بود که دولت با همه توان پشت چنین الگویی باشد.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.