وزیر خارجه بلاروس به نمایندگان اتحادیه اروپا در مینسک اعلام کرد که بهتر است به جای دادن ضرب الاجل، فکر راه‌حل مناسب برای مشکلات دیپلماتیک باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه بلاروس از نمایندگان اتحادیه اروپا در این کشور خواست از دادن ضرب الاجل به مینسک، پایتخت بلاروس پرهیز کنند و در جستجوی راه حل مناسب برای حل  مشکلات موجود دیپلماتیک‌ باشند.

 اوایل این هفته، نمایندگان اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در بلاروس با صدور بیانیه‌ای به بحران رو به رشد در این کشور  اشاره کردند و خواستار آزادی روزنامه نگار مخالف بازداشتی شدند.

ولادیمیر مکی، وزیر امور خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی ONT (تلویزیون ملی) گفت: من از خواندن این بیانیه از سوی سفیران کشور‌های اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشور‌های غربی که پس از ملاقات ما در وزارت امور خارجه صادر شد، متعجب شدم. از نظر من، این یک بیانیه سیاسی یک طرفه است.

مکی خاطرنشان کرد:  آن‌ها باید مانند دیپلمات‌ها رفتار کنند نه سیاستمداران. ما باید درباره حل مشکلات احتمالی واقعی و خاص موجود بین بلاروس و کشورهای عضو اتحادیه این کشور و چشم انداز روابط بحث کنیم.

در ۲۳ مه، پرواز رایان ایر در مسیر آتن به ویلنیوس به دلیل تهدید به بمب گذاری مجبور به فرود اضطراری در مینسک شد، که بعدا مشخص شد بی پایه و بی اساس بوده است. در میان مسافران، رومان پروتاسویچ، یکی از بنیانگذاران کانال تلگرامی بود که در هنگام فرود هواپیما بازداشت شد. او در اعتراضات سال گذشته پس از انتخابات در بلاروس به فعالیت های ضد دولتی پرداخته بود.

این حادثه اعتراض سیاستمداران و مقامات غربی را برانگیخت. اتحادیه اروپا پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی بلاروس را به حالت تعلیق درآورد و به شرکت‌های هواپیمایی اروپایی توصیه کرد از پرواز‌های خود بر فراز بلاروس خودداری کنند. غرب همچنین در حال آماده سازی تحریم‌های جدید علیه بلاروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار