معاون غذا و دارو خراسان شمالی با اشاره به نبود داروخانه و مرکز درمانی شبانه‌روزی در شهرستان گرمه گفت: به منظور تأسیس داروخانه شبانه‌روزی در این شهرستان تاکنون هیچ متقاضی درخواست نداده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی حق بین معاون غذا و دارو خراسان شمالی گفت: براساس قوانین، علاوه بر متقاضی بودن دکتر داروساز، برای تاسیس داروخانه شبانه روزی، جمعیت ساکن در منطقه نیز اهمیت دارد.

حق بین افزود: در صورتی که داروخانه‌های دایر در این شهرستان، متقاضی تبدیل وضعیت به شبانه روزی باشند، موضوع در کمیسیون قانونی مطرح و بررسی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اجازه تاسیس داروخانه را ندارد و فقط به افرادی که متقاضی تاسیس داروخانه باشند بعد از بررسی شرایط طبق آیین نامه و ضوابط جاری امور داروخانه ها، توسط کمیسیون مجوز صادر می‌شود.

حق بین از وجود ۲ داروخانه در شهرستان گرمه خبر داد و گفت: داروخانه‌های دایر می‌توانند به شبانه روزی تبدیل وضعیت شوند که در حال حاضر هیچ داروخانه‌ای متقاضی تبدیل وضعیت به شبانه روزی نیست.

معاون غذا و دارو خراسان شمالی با بیان این که در برخی از ایام تعطیلات مانند نوروز، داروخانه‌های روزانه به صورت کشیک، خدمات دارویی ارائه می‌هند، گفت: در شرایط فعلی نیز در ساعات شیفت شب و ایام تعطیل در شهر گرمه و جاجرم داروخانه بیمارستان آماده پاسخگویی به بیماران است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.