واکنش پکن به تصمیمات و اظهارات ضد چینی سران کشور‌های عضو گروه هفت

دولت پکن در واکنش به اظهارات ضد چینی گروه هفت اعلام کرد دورانی که تصمیمات جهانی توسط گروه کوچکی از کشور‌ها گرفته می‌شد، گذشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در پی تصمیمات و اظهارات ضد چینی سران کشور‌های عضو «گروه هفت»، پکن با انتقاد از این گروه  در میان اجلاس کورنوال، تأکید کرد که کل قالب این اجلاس قدیمی و پوسیده  است.

سخنگوی سفارت چین در لندن گفت: «دورانی که تصمیمات جهانی توسط گروه کوچکی از کشور‌ها دیکته می‌شد، مدتهاست که گذشته است.»

او در ادامه افزود: «ما همیشه معتقدیم که کشور‌ها، بزرگ یا کوچک، قوی یا ضعیف، فقیر یا ثروتمند، برابر هستند و امور جهانی باید از طریق مشاوره همه کشور‌ها انجام شود.»

این پاسخ به دنبال اظهارات جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در روز دوم نشست «گروه هفت»، که از کشور‌های عضو درخواست کرده بود تا اقداماتی مشخص و دقیق برای مقابله با تهدید‌های چین علیه امنیت و منافع ملی آمریکا انجام دهند، داده شده است.  

چین بار‌ها و بار‌ها از قدرت‌های بزرگ غربی به خاطر تلاش‌های آن‌ها برای جلوگیری از نفوذ چین در سراسر جهان انتقاد کرده و آن‌ها را به ماندن در زمان منسوخ شده استعمار متهم کرده است.

پیشتر، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا همچنین از کشور‌های «گروه هفت» خواست تا رویکرد واحدی را در برابر چالش‌های مطرح شده از طرف پکن طراحی کنند. زیرا گزارش شده است که این گروه قصد دارد به جای طرح چینی کمربند و جاده، طرح زیرساختی را به کشور‌های در حال توسعه ارائه دهد.

سران و دولت‌های کشور‌های «گروه هفت» برای اجلاسی سه روزه حضوری در شهر کورنوال در انگلیس گرد هم آمده اند تا چالش‌های جهانی، مسائل بین المللی و اولویت‌های مشترک در سیاست خارجی، مانند چین و روسیه را برطرف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار