حفاظت از حیات وحش با واکسیناسیون دام های اهلی

    کاووسی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه از واکسیناسیون دام‌های اهلی در اطراف مناطق حفاظت شده این شهرستان خبر داد.

 کاووسی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت:  واکسیناسیون دامداری‌ها در مناطق اطراف سایت‌های حیات وحش اولویت کاری ماست و بر اساس پیش بینی شبکه دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف اقدام می‌کنیم.

او افزود: اطلاعات وضعیت بیماری‌های حوزه حیات وحش به منظور اقدام سریع و واکنش به موقع در اختیار دامپزشکی از طرف اداره محیط زیست شهرستان قرار گیرد.

کاووسی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بیماری‌هایی که حیات وحش را تهدید می‌کند بیماری طاعون نشخوار کننده گان کوچک یا پی پی آر می‌باشد  ادامه داد: از جمله راه‌های انتقال آن ترشحات مختلف بدن دام مانند ترشحات چشم، بینی و دهان و مدفوع آبکی حاوی مقدار زیادی از ویروس این بیماری و تماس دام سالم با دام بیمار است.

کاووسی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: استفاده از آبشخورها، آخور‌ها و بستر نیز یکی از راه‌های انتقال بوده که در همین راستا  اقداماتی همچون جداسازی دام‌های مبتلا از سالم، مدیریت بهداشتی دامداری و ضدعفونی کردن جایگاه رعایت اصول قرنطینه دام در مبارزه با این بیماری قابل اهمیت است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار