رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب :

متخلفان حین قطع درخت در تالاب قره‌قشلاق بناب دستگیر شدند

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب گفت: متخلفان در حال قطع درختان حوزه تالاب قره‌قشلاق و بار زدن آنها از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، لطفی  رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب با بیان اینکه  متخلفان در حال قطع درختان حوزه تالاب قره‌قشلاق و بار زدن آنها از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی دستگیر شدند گفت:تعداد متخلفان  سه نفر  است.

او افزود: آنان که حدود ۵۰ اصله درخت را قطع کرده بودند در یک عملیات غافلگیرانه و پس از کمین شبانه توسط ماموران دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

او گفت:مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در  شهرستان  بناب به صورت شبانه‌روزی پایش می‌شود، اما مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از صید و شکار یا تخریب محیط زیست مراتب را با شماره تلفن ۱۸۱۲ به این اداره اطلاع دهند.

منطقه شکار ممنوع و تالاب قره قشلاق شهرستان بناب به مساحت ۲۲ هزار هکتار در ۱۱۰ کیلومتری جنوب‌غربی آذربایجان‌شرقی و در محدوده شهرستان بناب واقع است.

این تالاب به خاطر زیبایی آن و همچنین تنوع مختلف گیاهی و جانوری از جمله زیست پرندگان مهاجر بومی و غیربومی به عروس تالاب‌های کشور مشهور است.

میش‌مرغ به عنوان بزرگترین پرنده پروازی نایاب دنیا در تالاب قره‌قشلاق ساکن است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.