چند نفر در مهاباد واجد شرایط رای دادن هستند؟

در این بسته خبری آخرین اخبار از انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان مهاباد را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در بسته امروز، دوشنبه ۲۴ خرداد ماه خبر‌های انتخاباتی شورای شهر و روستای مهاباد را می‌خوانید.

۱۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر در مهاباد واجد شرایط رای دادن هستند

عارف خدرلو فرماندار مهاباد با اشاره به تایید صلاحیت ۸۲۵ نفر از نامزد‌های شورا‌های شهر و روستا گفت: مهاباد دومین شهرستان استان از لحاظ تعداد کاندیدا‌های تاییدصلاحیت شده است.

او در ادامه تعداد واجدان شرایط حضور در انتخابات شهرستان مهاباد را ۱۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۶۴۶ نفر برای اولین بار در این مشارکت سیاسی حضور خواهند داشت.

خدرلو با اشاره به روز برگزاری انتخابات بیان کرد: ۳۰ نفر از بازرسان هیات نظارت در روز ۲۸ خرداد، بر سلامت انتخابات نظارت می‌کنند و همه تمهیدات برای روز برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری آماده است.

۵ هزار و ۷۰۰ رای اولی در مهاباد پای صندوق‌های رای می‌روند

کامبیز شاوله مدیر آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: رای اولی‌ها برای نخستین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور می‌شوند که در این دوره از انتخابات شاهد حضور ۵ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در پای صندوق‌های اخذ رای این شهرستان هستیم.

او افزود: این تعداد رای اولی از طریق برنامه شاد آموزش‌های لازم را برای حضوری آگاهانه در انتخابات آموزش می‌بینند.

شاوله با بیان اینکه حضور دانش آموزان می‌تواند به جریان‌سازی انتخابات کمک کند، تصریح کرد: رای اولی‌ها با حضوری پرشور و آگاهانه برگ زرین دیگری را در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران رقم می‌زنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار خواهد شد؛ در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.