هواشناسی بوشهر از تداوم تلاطم خلیج فارس بر اثر وزش بادهای شمالی غربی تا فردا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در برخی از ساعات با افزایش سرعت وزش باد‌های شمال غربی بر روی خلیج فارس و در سواحل استان، دریا به تناوب مواج خواهد بود.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین سه‌شنبه از شدت وزش باد‌ها کاسته می‌شود، اما دوباره از چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی و تداوم وزش آن تا جمعه، سواحل استان در این مدت مواج خواهد شد. ضمن اینکه همراه با وزش باد، احتمال خیزش گردوخاک نیز در برخی از نقاط استان وجود دارد.

او آسمان استان را تا فردا صاف همراه با غبار محلی، در ساعاتی وزش باد و گردوخاک و در برخی نواحی جنوبی مه صبحگاهی پیش بینی کرد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: جهت وزش باد شمال غربی تا غربی و در نواحی جنوبی گاهی جنوب غربی خواهد بود که امروز با سرعت ۱۰ تا ۳۸ و از امشب به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی و در فراساحل جنوبی ۱۲ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.


بیشتر بخوانید


انصاری ادامه داد: ارتفاع موج هم ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی و در فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او گفت: در شبانه روز گذشته جم با ۴۵ و عسلویه با ۲۵ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را ثبت کرده‌اند.

کارشناس هواشناسی بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۴۶ بامداد، مد دریا ساعت ۱۰:۱۲ و جزر دوم ساعت ۱۸:۰۷ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.