درحالی که هزاران شهروند صهیونیست برای جشن برکناری نتانیاهو به خیابان‌ها آمده‌اند، رئیس‌جمهور آمریکا نخست‌وزیری نفتالی بنت را تبریک گفت.

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در پیامی به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر جدید کابینه ائتلافی رژیم اشغالگر صهیونیستی، تبریک گفت.

نشست پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) پس از صحبت‌های طولانی شاهد رأی‌گیری درباره دادن رأی اعتماد به کابینه ائتلافی بنت-لاپید بود و نمایندگان صهیونیست با تنها ۶۰ رأی موافق در مقابل ۵۹ رأی مخالف به کابینه شکننده نفتالی بنت و یائیر لاپید از دو حزب راست‌گرا و چپ‌گرا برای تشکیل دولت صهیونیستی آن‌هم بالاخره بعد از ۴ انتخابات در حدود ۲ سال گذشته در این رژیم، رأی اعتماد دادند.

تبریک جو بایدن به نفتالی بنت

جو بایدن در واکنش به رأی اعتماد کنست به کابینه و نخست‌وزیری نفتالی بنت، در این پیام ضمن تبریک به او گفت: «مشتاق همکاری با نخست‌وزیر جدید اسرائیل برای تقویت روابط نزدیک و پایدار هستیم. من از طرف مردم آمریکا به نفتالی بنت و یائیر لاپید و تمامی اعضای کابینه جدید اسرائیل تبریک می‌گویم.»

او در ادامه مدعی شد: «اسرائیل هیچ دوستی بهتر از آمریکا ندارد این پیوند مردم ما را متحد می‌کند و بیانگر ارزش مشترک و همکاری نزدیک ما است. با همکاری میان ما، اسرائیل هرگز در امنیت خود شاهد خللی نخواهد بود.»

او در ادامه افزود: «اسرائیل هیچ دوستی بهتر از آمریکا ندارد این پیوند مردم ما را متحد می‌کند و بیانگر ارزش مشترک ما وهمکاری نزدیک ماست. با همکاری میان ما اسرائیل هرگز در امنیت خود شاهد خللی نخواهد بود.»

بایدن در انتها مدعی شد: «دولت من کاملا متعهد به همکاری با دولت جدید اسرائیل است تا در زمینه امنیت، ثبات، صلح برای اسرائیل و فلسطین و مردم در سرتاسر منطقه تلاش کنیم.»

بنت خطاب به بایدن: ممنونم آقای رئیس‌جمهور

بنت نیز در پاسخ به تبریک بایدن گفت: «ممنونم آقای رئیس‌جمهور، من هم مشتاق برای همکاری با شما هستم تا روابط میان دو کشور تقویت شود.»

جشن برکناری نتانیاهو و نخست‌وزیری بنت

همزمان با سقوط بنیامین نتانیاهو از مقام نخست‌وزیری، هزاران شهروند صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برای جشن و شادی به خیابان‌ها آمده‌اند.

جشن برکناری نتانیاهو و نخست‌وزیری بنت 01

تبریک صدراعظم اتریش به نفتالی بنت

همچنین صدراعظم اتریش نیز در پیامی جداگانه به نفتالی بنت تبریک گفت و آمادگی خود برای همکاری با کابینه ائتلافی بنت-لاپید را اعلام کرد.

حماس: نفتالی بنت باید پاسخگوی خواسته‌ها و شروط مقاومت قلسطین باشد

به نقل از الجزیره، اسماعیل رضوان، یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش این جنبش به انتخاب نفتالی‌بنت به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تشریح وظایف وی در قبال پرونده اسرا گفت: ما در قبال هرکس که نخست وزیر اسرائیل باشد، سیاست مقابله فراگیر را اتخاذ می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این امر تا زمانی که چشم‌انداز ملت خود برای آزادی را محقق کنیم، ادامه خواهد داشت، گفت: نفتالی‌بنت باید بداند که پرونده تبادل اسرا ارتباطی با هیچ پرونده دیگر از جمله لغو محاصره یا بازسازی نوار غزه ندارد.

اسماعیل رضوان ادامه داد: اگر نخست وزیر جدید اسرائیل می‌خواهد پرونده تبادل اسرا مختومه شود، باید پاسخگوی خواسته‌ها و شروط مقاومت قلسطین باشد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین: تشکیل کابینه جدید اسرائیل در سایه سیاست‌های خصمانه‌ای بر علیه ملت فلسطین است

یوسف الحساینه، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطینی در واکنش به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، این موضوع را در سایه سیاست‌های خصمانه‌ای که بر علیه ملت فلسطین تدارک دیده شده است دانست.

وی ادامه داد:تاکید این کابینه بر توسعه شهرک سازی در مناطق مختلف کرانه باختری و شهر قدس بیانگر به وجود آمدن چاشنی‌ها و مین‌های انفجاری جدیدی در منطقه است که به طور حتم رژیم صهیونیستی از آن در امان نخواهد ماند.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس: رژیم صهیونیستی در عمق بحران‌های سیاسی غوطه ور است

فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز به تکرار انتخابات در اسرائیل اشاره و آن را بیانگر عمق بحران‌های سیاسی توصیف کرد که رژیم صهیونیستی در آن غوطه ور است.

وی گفت: کابینه اسرائیل به هر شکلی که باشد تغیری در تقابل ما با رژیم اشغالگر به وجود نمی‌آورد.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس ادامه داد: باید در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و حقوق خود را از آن پس بگیریم.

وی گفت:این کار با هر وسیله و به هر شکل و نوعی از مقاومت و در مقدمه آن مقاومت مسلحانه انجام می‌شود.

استقبال بلینکن از تشکیل دولت جدید در اسرائیل

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به دنبال برکناری «بنیامین نتانیاهو» از قدرت در رژیم صهیونیست و تکیه زدن نفتالی بنت بر صندلی نخست وزیری این رژیم ضمن تاکید بر این موضوع که، واشنگتن برای پیشبرد صلح به همکاری با تل آویو ادامه خواهد داد گفت: آمریکا در تعهد خود نسبت به تامین امنیت این رژیم ثابت قدم است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما از دولت جدید در اسرائیل به گرمی استقبال می‌کنیم و منتظر همکاری نزدیک با نفتالی بنت-یائیر لاپید هستیم.

اشتیه: انتظار فلسطینیان از هر کابینه‌ای در اسرائیل، پایان اشغالگری است

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: هرگونه آزمون فلسطینیان در برابر هر کابینه‌ای در فلسطین اشغالی بر این اصل استوار است که آنان متعهد شوند به اشغالگری پایان دهند و حق تاریخی و سیاسی فلسطینیان برای داشتن کشور مستقل به پایتختی قدس را به رسمیت بشناسند.
او در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: برنامه نتانیاهو ویرانی هرگونه امکانات فلسطین بود، اما فلسطین همواره در برابر ماشین ظلم، سرکوب و شهرک سازی، به پایداری و بیداری مردمش تکیه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
گرگ برادر شغاله ، اسرائیل باید از روی زمین محو شود والسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا.مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار