کشت گیاهان دارویی در طالقان/ سبزینه‌های کوچک، شمیم شفابخش بهار

پرورش و کشت گیاهان دارویی در روستا‌های شهرستان طالقان به صورت صنعتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چند سالی است که در روستا‌های شهرستان طالقان گیاهان دارویی و گل محمدی به صورت صنعتی کشت و تولید می‌شوند.

داروهای گیاهی در مناطقی چون جاده چالوس، بخش چندار، ساوجبلاغ و طالقان پتانسیل بسیار خوبی دارد.

گیاهان دارویی محصولات بومی مناطق مختلف کشور هستند که با توجه به ارزش بسیار، درآمدزایی و ارزآوری قابل توجه به مثابه سرمایه ارزشمند محسوب می شوند که حمایت و توسعه کشت آن ها اهمیت دارد.

گیاهان دارویی در مرحله اول شاید فقط کاربری دارویی داشته باشد اما این گیاهان دارای چهار کاربرد درمانی، بهداشتی، غذایی و صنعتی هستند، کاربردهای فراوان و سودهای کلان کشت گیاهان دارویی موجب شده است که بسیاری از کشورها تلاش کنند با روی آوردن به این صنعت، اقتصاد خود را سامان دهند.

امروز اغلب داروهای مدرن، منشاء گیاهی دارند و گیاهان دارویی می توانند در درمان یک بیماری ساده مانند سرماخوردگی تا بیماری های پیچیده مانند سرطان تاثیر گذار باشند.

گیاهان دارویی، دارویی بسیار مفید برای سلامتی جسم و درمانی معجزه گر برای اقتصاد های ضعیف هستند.

فقیهی، تولید کننده پرورش گیاهان دارویی در این باره گفت: در یکی مزرعه روستای طالقان گیاهان دارویی رزماری، نعنا، مریم گلی، پونه و آویشن کشت و تولید می‌شود که خواص زیادی دارد.

تولید کننده پرورش گیاهان دارویی افزود: هدف استفاده از گیاهان دارویی مواد موثره تولید شده در این گیاهان است، بیشتر از کمیت روی کیفیت تمرکز کردیم و با علم روز دنیا به بازیابی و فرآوری گیاهان دارویی ازبین رفته که استفاده درستی از آن‌ها نمی‌شود پرداختیم.

فقیهی گفت: گیاه مریم گلی برای آلزایمر، درد استخوان و سیستم دفاعی مفید است.

حسینی، مدیر جهاد کشاورزی طالقان  نیز افزود: تولید کننده این مزرعه پرورش گیاهان دارویی جوانی خوش فکر و تلاشگر است که توانسته افراد زیادی را مشغول به کار کند.

 مدیر جهاد کشاورزی طالقان گفت: در حال حاضر در شهرستان طالقان حدود سه هکتار مزرعه دارویی داریم که در آینده ۶ هکتار به این مزارع اضافه خواهد شد.

حسینی افزود: باتوجه به آب و هوای مساعد و زمین‌های حاصل خیزی که در شهرستان طالقان وجود دارد، می‌توان با برنامه ریزی و کمک به کشاورزان هکتار‌ها زمین کشاورزی داشت.

 او گفت: مسئولان با کمک به کشاورزان می‌توانند زمینه کار جوانان را فراهم آورند.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.