صنعتگران و هنرمندان فعال و برتر خانه صنایع‌دستی بجنورد طی آئینی به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی معرفی و تجلیل شدند.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدرضا قهرمانیان، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خراسان شمالی، در آئین تجلیل از هنرمندان برتر خانه صنایع‌دستی بجنورد گفت: حضور اقوام مختلف در خراسان شمالی سبب زیبایی و تنوع تولیدات صنایع‌دستی در این استان شده است.


بیشتر بخوانید 


معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خراسان شمالی با بیان اینکه ۶۰ رشته فعال صنایع‌دستی در استان وجود دارد، عنوان کرد: غالب فعالان این حوزه از قشر بانوان هستند که با هنر خود به کمک اقتصاد خانواده آمده‌اند.

قهرمانیان کم‌هزینه بودن و دسترسی آسان به آموزش‌های صنایع‌دستی را ازجمله مزیت‌های این هنر-صنعت برشمرد و افزود:

با اعتبار‌های اختصاص‌یافته تا کنون اقدامات خوبی در حوزه آموزش در شهر‌ها و برخی روستا‌های استان انجام شده است.

او گفت : با توجه به شرایط به‌وجود آمده ناشی از ویروس کرونا، صنعتگران و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی باید رویکرد خود را تغییر داده و برای معرفی و فروش تولیدات خود از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر استفاده کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خراسان شمالی گفت: «هنرمندان این حوزه باید با نوآوری و خلاقیت، متناسب با سلیقه و نیاز بازار محصولات خود را تولید و راه صادرات این محصولات را پیدا کنند، چراکه صنایع‌دستی بهترین ابزار برای جهش تولید و جدایی از اقتصاد متکی به نفت است.

در پایان این آیین، صنعتگران و هنرمندان خانه صنایع‌دستی بجنورد تجلیل و از طرح مطالعاتی بازار‌های هدف صنایع‌دستی خراسان شمالی رونمایی شد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.