سفارت چین در انگلیس: گروه هفت در امور داخلی چین دخالت نکند

سفارت چین در انگلیس با اعتراض به بیانیه پایانی گروه هفت علیه این کشور، از اعضای آن خواست در امور داخلی پکن دخالت نکنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت چین در انگلیس نسبت به بیانیه گروه هفت درباره هنگ کنگ، سین کیانگ و تایوان، به شدت اعتراض کرد و از کشور‌های عضو این گروه خواست در امور داخلی چین دخالت نکنند.

پکن پیشتر با انتقاد از گروه هفت اعلام کرده بود روز‌هایی که تصمیمات جهانی بزرگ از سوی گروه کوچکی از کشور‌ها املا می‌شد، مدتهاست که به پایان رسیده است.

سفارت چین در انگلیس تأکید کرد: تمرکز کشور‌های گروه هفت بر سین کیانگ صرفا امری سیاسی است و نباید به چین تهمت زد و  منافع آن را نقض کرد.

مقامات دیپلماتیک این سفارت با اشاره به اظهارات گروه هفت درباره  نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین، اعلام کردند: هر گونه تحقیق در باره این موضوع باید از سوی  یک گروه بین المللی از دانشمندان صورت گیرد و نباید به امری سیاسی تبدیل شود.

نشست مقامات کشورهای عضو گروه هفت برای نخستین بار از زمان آغاز شیوع کرونا برگزار شد و بر اساس گزارش های مختلف، روابط با چین یکی از موضوعات اصلی در دستور کار این جلسه بود.

چین همچنین با تصمیم واشنگتن برای آغاز تحقیقات جدیدی درباره ریشه یابی شیوع ویروس کرونا مواجه شده چرا که ناظران آمریکایی معتقدند شیوع کرونا در اثر انتشار ویروس از موسسه ویروس شناسی ووهان چین ایجاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بله ، این درسته ، احسنت

(((صلاحیت شماها رو کی تایید کرده..؟؟ )))

* برای چی به دنیا دخالت می کنید و دستور می دهید...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟ ؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
* چرا به تمامیت ارضی ، و استقلال کشورها احترام نمی گذارید..؟؟؟؟ !!!!! ؟؟؟؟؟؟؟
* چرا دنیا باید نوچه شماها باشه..؟؟؟؟ !! ؟؟؟؟ ! ؟ !!؟؟؟
آخرین اخبار