با دارو‌های چاقی از جای تان بلند نمی‌شوید/ کورتون را رنگ می‌کنند جای داروی گیاهی می‌فروشند

خیلی‌ها دوست دارند اندام نحیف خود را یک شبه حجیم کنند تا لباس در تن شان زیباتر جلوه کند، غافل از آن که چاقی یک شبه بازی با جان آدمی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، خیلی ها دوست دارند مسیر صدساله برخی رویاهای شان را یک شبه طی کنند؛ شاید یکی از این رویاها برای قشر قابل توجهی از جامعه، خوب و زیبا دیده شدن باشد که حاضرند برای دستیابی به آن هرمسیری را طی کنند.

در این بین افراد لاغر در پی چاق شدن و افراد درشت هیکل هم در پی اندامی نحیف برای خود هستند و هرکدام به شکلی دوست دارند از خود چیزی بسازند که با وضعیت امروزشان تفاوت بسیاری دارد.

دست یافتن به اندامی زیبا نیاز به ورزش، تغذیه سالم و... دارد که مستلزم وقت قابل توجهی است اما اگر بخواهید این جدال زمان و تلاش را دور بزنید مجبور هستید با جان تان معامله کنید.

خیلی از افراد برای چاق یا لاغر شدن در زمان کوتاه به دنبال روش های غیرطبیعی مانند استفاده از داروهای چاقی و لاغری می روند که صدای تبیلغات شان گوش عالم را کر کرده است.

دکتر محسن عمادالدین،؛ متخصص ارتوپد و جراحی مفاصل و استخوان در این باره گفت: متاسفانه چند سال است که عده ای افراد سودجو به اسم داروی گیاهی، داروهای چاقی می فروشند که حاوی کورتون است.

او افزود: این داروها باعث افزایش سرعت چاقی می شود غافل از آن که مواد داخل دارو به مرور زمان استخوان را سیاه می کند و در نهایت به جذب شدن استخوان بدن می انجامد و افراد را از حرکت بازمی دارد.

این جراح استخوان و مفاصل با بیان این که سیاه شدن استخوان لگن از جمله بیماری های صعب العلاج است، گفت: افراد سودجو که این مواد چاق و لاغر کننده  را تولید می کنند باید مورد برخورد قانونی قرار بگیرند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساناز خانم
۰۹:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
سلام مسخره ها
Iran (Islamic Republic of)
صابری
۰۸:۴۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اوه نمیدونستم که اینطوره ایول
Iran (Islamic Republic of)
سخایی
۰۸:۴۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
ممنون از مطالب آموزشی، پزشکی که میزارید...