موزه مطبوعات آذربایجان به عنوان نخستین موزه مطبوعات کشور با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، موزه مطبوعات آذربایجان امروز توسط  مونسان  وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و با حضور جمعی از مدیران استانی و اصحاب فرهنگ و رسانه آذربایجان شرقی در خانه تاریخی کلکته‌چی در خیابان تربیت تبریز راه اندازی و از تمبر یادبود آن رونمایی شد.

موزه مطبوعات آذربایجان طی تفاهم نامه‌ای بین اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی تجهیز شده و نسخه‌های قدیمی جراید منتشر شده در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان و دستگاه‌های چاپ این خطه همراه با دوربین‌ها و عکس‌های خبری قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

همچنین شماری از نسخه‌های قدیمی روزنامه‌های خطه آذربایجان در محل موزه نصب شده است.

اسناد و ابزار کار خبری همراه با دست نوشته‌ها و کتب نوشته شده توسط پیشکسوتان تاریخ مطبوعات آذربایجان در داخل و خارج از کشور در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

این موزه مکانی برای آشنا کردن میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی با تاریخ غنی مطبوعات در خطه آذربایجان به عنوان سر ایران و طلایه دار تاریخ مطبوعات ایران زمین به شمار می‌رود.

موزه مطبوعات آذربایجان پس از حدود ۹ سال تلاش انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی، فعالان رسانه‌ای و علاقمندان این عرصه و همکاری و همراهی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی راه اندازی شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.