همزمان با تلاش صهیونیست‌ها برای برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی، فلسطینیان خواستار مقابله با آن هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،کانال تلگرام خبرگزاری یونیوز‎‏ اعلام کرد به منظور آمادگی برای راهپیمایی تنش آمیز شهرک نشینان صهیونیست که به راهپیمایی پرچم موسوم است نظامیان اشغالگر‏، حضور خود را با استقرار نیرو‌های بیشتر افزایش داده اند.

در این خصوص، کمیته پیگیری جریان‌های ملی در فلسطین طی بیانیه‌ای خواستار انتفاضه فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست در قدس، کرانه باختری، نوار غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در روز سه شنبه شد.

در این بیانیه آمده: عموم ملت فلسطین در داخل و خارج باید روز سه شنبه زیر پرچم فلسطین برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی به پا خیزد.

این کمیته خواستار حضور پررنگ و گسترده ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و کرانه باختری در قدس و مسجد الاقصی برای دفاع از آن در برابر اشغالگران شد.

جنبش حماس نیز طی فراخوانی همه فلسطینیان را به حضور در مسجد الاقصی و دفاع از آن در برابر شهرک‌نشینان دعوت کرده است.عبداللطیف القانوع‎‏، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد آنچه راهپیمایی پرچم نامیده می‌شود و  شماری شهرک نشین می‌خواهند آن را راه بیندازند‏، به مثابه جرقه‌ای برای وقوع درگیری جدید به منظور حمایت از قدس و مسجد الاقصی است.

او از ساکنان قدس و ساکنان اراضی ۴۸ خواست با اهمه ابزار‌هایی که دارند در برابر شهرک نشینان بایستند و مردم و مقاومت فلسطین، برای شکست دادن طرح صهیونیست ها، در کنار ساکنان قدس و ساکنان اراضی اشغالی ۴۸ ایستاده اند.

بسیاری دیگر از نهاد‌های فعال فلسطینی در اراضی اشغالی با صدور فراخوان‌هایی فلسطینیان را به انتفاضه روز سه شنبه علیه صهیونیست‌ها دعوت کرده‌اند.

این راهپیمایی که قرار بود پیشتر برگزار شود، اما به علت جنگ غزه کنسل شد، فردا از قدس اشغالی آغاز و به باب العامود در مسجد الاقصی خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار