مدیر شرکت مهندسی آب و فاضلاب کرمان عنوان کرد؛

کمبود شدید آب در شهر کرمان

صمدانی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۸ نقطه شهر کرمان با کم آبی شدید مواجه هستند، گفت: در حدود ۸۰ نقطه شهر کرمان آبرسانی سیار انجام می‌شود.

حمید صمدانی، مدیر شرکت مهندسی آب و فاضلاب شهرستان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه امسال ۷۰ درصد نسبت به پارسال کمبود بارش در استان داریم، گفت: ۱۲ حلقه چاه را مهندسی مجدد کردیم که از این تعداد۷ حلقه چاه به نام سردار سلیمانی مزین شده اند و ۵ حلقه دیگر طی چند روز آینده وارد مدار می‌شوند.

او با بیان اینکه شهر کرمان در زمان پیک مصرف آب هزار و ۱۴۳ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد افزود: شرایط تأمین آب شهر کرمان بسیار بحرانی است.

صمدانی تصریح کرد: مردم استان کرمان هر ساله در فصل تابستان با کمبود آب روبه رو هستند، اما بحران آب امسال کرمان یک ماه قبل از آغاز فصل گرما چهره خود را به مردم کرمان نشان داده و مردم کویر نشان کرمان نگران بی‌آبی و گرما به انتظار تابستانی گرم و طاقت فرسا در خشک‌ترین سال آبی ۵۰ سال گذشته خود نشسته‌اند.

صمدانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ نقطه شهر کرمان با کم آبی شدید مواجه هستند، بیان داشت: در حدود ۸۰ نقطه شهر کرمان آبرسانی سیار و با تانکر انجام می‌شود.

او با بیان اینکه بارش‌ها در کرمان در سال زراعی جاری  نسبت به پارسال ۷۰ درصد کاهش داشت اظهار کرد: گرمای زودرس و بسیار شدید و مستمر شبانه روزی نیز باعث استفاده بیشتر و زودتر از کولر‌های آبی شده که این مسئله بحران آب در کرمان را تشدید کرده است.

صمدانی با بیان اینکه هر کولر آبی بسته به اندازه آن بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ لیتر در شبانه روز آب مصرف می کند گفت: کولر‌های آبی کشش آب بسیار بالایی دارند و جان شبکه آب شرب را گرفته‌اند و از مدیر ادارات شهرستان خواستار هستیم تمام سیستم خنک کننده ادارات را به روز رسانی کنند.

صمدانی همچنین از شهرداری خواست: شب‌ها یا در مواقغی که هوا رو به خنکی است فضای سبز را آبیاری کنند و مردم درمصرف آب صرفه جویی کنند.

او با اشاره به اینکه در وضعیت عادی تا نخستین روز‌های خرداد ماه مشکل خاصی در تأمین آب در هیچ نقطه‌ای از شهر کرمان نداشتیم افزود: گرمای زودرس امسال از خرداد ماه باعث شد که کمبود آب در کرمان زودتر از زمان معمول  خود را نشان دهد.

مدیر شرکت مهندسی آب و فاضلاب شهرستان کرمان با بیان اینکه برای جبران کمبود آب شهر کرمان هر ساله مجبوریم که در ساعات شب ذخیره‌سازی آب را داشته باشیم گفت: از ساعت حدود ۱۱ شب ذخیره‌سازی آب در شهر کرمان آغاز شده و موقع نماز صبح فشار آب شبکه مناسب می‌شود.

صمدانی با اشاره به اینکه تمام شهر کرمان درگیر بحران کم آبی است تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول شبکه توزیع آب شهر کرمان است و البته طبیعی است که برخی از مناطق شهری به دلیلی که در مسیر خط لوله اصلی آب قرار دارند کم آبی کمتری را تجربه کنند و در برخی مناطق که در انتهای شبکه قرار دارند افت فشار و کمبود آب شدیدتر باشد و عمدی در این مسئله وجود ندارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید علمداری
۰۹:۳۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
در سالهای اخیر شهرداری در شهر کرمان با توجه به نیاز شهر در اطراف شهر از جمله شهرک صفائیه و بلد الا امین ، مجوز تفکیک صادر نموده و مردم ترقیب به خرید این زمین‌ها و در نتیجه پروانه ساختمانی جهت ساخت سر پناه شده تا از مستأجری نجات پیدا کنند . عمدتا هم افرادی هستند که کل دارایی خود را صرف این کار نموده اند حالا اداره آب به کل از دادن انشعاب آب سر باز می‌زند و این یعنی یک چالش جدی برای استانداری و فرمانداری و اداره آب و شهرداری کرمان در سالهای پیش رو ، چرا که مردمی که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند هر کاری برای بدست آوردن آب خواهند کرد .
امید وارم این زنگ خطر هر چه زودتر به گوش مسئولین زیربط برسد و علاج واقعه را قبل از وقوع بنمایند .
آخرین اخبار