به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی نبی پور رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بر اساس ارزیابیهای میدانی تبلیغات انتخاباتی محیطی در فضای حقیقی خراسان رضوی در این دوره از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به حداقل رسیده است و میتوان گفت حتی به اندازه ۲۰ درصد دوره گذشته نیز نیست.
او افزود: یکی از عوامل اصلی کاهش تبلیغات محیطی همه گیری کروناست لذا نگرانی مردم و نامزدها از تجمعات، تاثیر قابل توجهی بر فضای تبلیغات انتخاباتی گذاشته و فضا را به تبلیغات مجازی کشانده است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: از نظر اقتصادی هزینههای تبلیغات کاغذی بسیار گران شده است، اما برعکس تبلیغات در فضای مجازی به شدت باعث کاهش هزینهها شده لذا ستادهای انتخاباتی نامزدها نیز استقبال بیشتری از این نوع فضای تبلیغی کرده اند.
بیشتر بخوانید
نبی پور بیان کرد: فراگیر بودن و سرعت بالای انتقال تبلیغات در فضای مجازی از دیگر دلایل رونق تبلیغات در این فضا شده است.
او تصریح کرد: در فضای مجازی گستره افراد و جامعه هدف بیشتر است و از سوی دیگر این فضا به مرجع اخبار و اطلاعات برای اقشار زیادی از جامعه تبدیل شده است و همه این عوامل دست به دست همه داده تا تبلیغات انتخاباتی از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شود.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین دوره انتخابات میان دورهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه امسال در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار میشود.
انتهای پیام//ف.ب