اکبری گفت: اگر ظرفیت مردم به عنوان یک محور قرار گیرد، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اکبری  رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موقعیت و ویژگی ممتاز زنجان از لحاظ قرار گرفتن در مسیر چند استان گفت:  زنجان علاوه بر داشتن اتاق بازرگانی خوب، از این امتیاز بالای قرار گرفتن در مسیر کریدور چند استان از جمله استان‌های شمالغرب هم برخوردار است.

او حضور و مشارکت مردم در صحنه‌هایی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن را بیمه کننده نظام از نظر سیاسی عنوان کرد و افزود: این حضور نشان از پتانسیل مردمی است و همین کار را می‌توان با استفاده از پتانسیل مردمی در اقتصاد، صنعت، تولید، معدن و در بسیاری از موارد دیگر مانند دیپلماسی هم استفاده کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نگاه ما این است که اگر ظرفیت مردمی را وارد عمل کنیم کشور از هر نظر بیمه می‌شود، گفت: باید این امر را باور کنیم نه اینکه فقط حرفش را بزنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه ما برای دولت شخصی را می‌خواهیم که هم قدرت داشته باشد و هم غیرت تا این ظرفیت‌ها را بسیج کند، گفت: رفع مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدی باید در اولویت باشد چراکه بر این باور هستیم که بخش خصوصی نه‌تن‌ها باری بر دوش نظام نیست بلکه سراسر سود است.

اکبری ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که بخش خصوصی با ایجاد اشتغال باری از دوش دولت بر می‌دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هدف از سفر‌های استانی را ایجاد زمینه‌های مناسب برای مشارکت فعالان اقتصادی در کنار دولت عنوان کرد و افزود: منطق ما این است که دولت باید تیم درست کند و یکی از دلایل دیدار ما با فعالان اقتصادی استانها، این است که فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، میداندار باشند.

او ادامه داد: حداقل میدان داری برای فعالان اقتصادی هم این است که وزرا و مدیران اقتصادی را خود آن‌ها انتخاب کنند و این شعار انتخاباتی نیست بلکه حرف دل ما است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، انتخابات را یک انتخاب و البته حق طبیعی هر شخصی عنوان کرد و گفت: اگر همه دقیق باشند و تحت تاثیر حرف‌های غیر منطقی و غیر اصولی قرار نگیرند، می‌توانند به راحتی اصلح‌ترین فرد را انتخاب کنند.

اکبری با اشاره به اینکه هدف ما ایجاد انسجام بین فعالان اقتصادی در سراسر کشور است، افزود: ما میخواهیم فعالان عرصه اقتصادی از دولتی که روی کار می‌آید، مطالبه‌گری داشته باشند و اعضای دولت دور از لابی‌گری‌های مرسوم باشد.



مدیریت تحریم‌ها از داخل کشور است


او در ادامه به مسئله تحریم‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها از داخل کشور مدیریت می‌شود و ایجاد اختلاف از درون کشور است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد مشکل کشور در قوانین و مقرراتی است که اجرا نمی‌شود، افزود: این قوانین در قالب بخشنامه مانده است، چون وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با هم در حال دعوا هستند.

اکبری با اشاره به اینکه در مجلس یازدهم کار‌های اساسی انجام داده ایم، گفت: بحث دیپلماسی اقتصادی را برای اولین بار در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کردیم و در حال نهایی کردن طرحی با عنوان الزام دولت به استقرار دیپلماسی اقتصادی هستیم.

این مسئول در خصوص مزایای این طرح یادآورشد: در حال حاضر سفارتخانه‌های ما هیچ خروجی ندارند و ما درصدد هستیم که چهره آن‌ها را نیز، تولیدی، اقتصادی، صنعتی و معدنی کنیم تا در دنیا ما را به این شکل بشناسند و علاوه بر آن، نظام‌های جامع بسیاری از جمله نظام جامع بانکی، مالیاتی و بیمه هم دست به دست دهند و با تشکیل کارگروه‌های مرتبط، آن‌ها را به یک نتایج مطلوب برسانیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر اینکه قانون ساماندهی امور معادن، مراحل پایانی را می‌گذراند، گفت: کار مهم دیگری که انجام دادیم و در حال طی پروسه و مراحل پایانی قانونی است، این است که هیچ واحد تولیدی صنعتی و خدمات وابسته، به هیچ عنوان و حتی با دلایلی مانند بدهی بانکی، چک، سفته و امثال آن، پلمب نشود.

او همچنین با تاکید بر اینکه هیچ فعال اقتصادی هم نباید زندانی شود، افزود: بلکه در صورت نیاز باید به ایجاد خط تولید و یا کارخانه دیگر محکوم شود، چون زندانی کردن یک تولید کننده و کارخانه‌دار اصلاً عقلانی نیست و به تبع آن افراد دیگری هم از جمله کارگران آن واحد تولیدی هم گرفتار می‌شوند.



در گزینش وزرا و مدیران جامعه اقتصادی از ایده فعالان اقتصادی و تولیدی استفاده می‌کنیم



او با بیان اینکه فکر ما این است که در کنار شما فعالان اقتصادی و تولیدی باشیم، افزود: هدفمان این است که در گزینش وزرا و مدیران جامعه اقتصادی، از فکر و ایده فعالان حوزه اقتصاد استفاده کرده و گزینه مناسبی که معرفی می‌کنید را روی کار بیاوریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آزاد هستید به هر کسی که تمایل دارید رای بدهید و اگر تشخیص می‌دهید کسی هست که می‌تواند منابع ملی را آزاد کند، به او رای بدهید.

منبع ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.