تازه‌ترین خبر‌ها از انتخابات شورا‌های شهر و روستا‌های استان گلستان را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، در بسته امروز دوشنبه ۲۵ خرداد خبر‌های انتخاباتی شورا‌های شهر و روستا‌های استان گلستان را می‌خوانید.

جمع آوری و انتشار لیست ۴٧ بنر غیر مجاز تبلیغاتی در گرگان


حمیدی فرماندار گرگان گفت: کمیته امحا شهرستان گرگان از آغاز فعالیت تبلیغات نامزد‌ها نسبت به نظارت بر چگونگی تبلیغات آن‌ها رصد کامل داشته است.

او ادامه داد: با توجه به ضرورت رعایت مفاد قانونی در انجام تبلیغات نامزد شورا‌های اسلامی و در راستای شفاف سازی افکار عمومی، لیست ۴۷ بنر جمع آوری شده به همراه ادرس نصب ان‌ها منتشر شد.

پرونده قضایی تخلف نداشتیم، چند نامزد تذکر گرفتند

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی انتخاباتی گفت: مواردی از تخلفات به دبیرخانه ستاد اعلام شد که پس از دعوت از نامزدها، با تذکر موضوع حل و فصل شد و تخلف و جرم منجر به تشکیل پرونده در استان نداشتیم.

او افزود: ارتکاب تخلف به بهانه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی پذیرفته نیست و دستگاه‌های نظارتی و قضایی در برخورد با متخلفان، مصلحت اندیشی نمی‌کنند.

او با اشاره به افزایش رصد فضای مجازی گفت: در یکی از شهرستان‌ها هم فردی که با تکرار سخنان معاندین در شبکه‌های اجتماعی، مردم را به رای ندادن ترغیب می‌کرد شناسایی و پرونده قضایی تشکیل شده است.

رقابت ۲۵۳ نامزد انتخابات شورا‌ها در بندرگز

فرماندار بندرگزاز رقابت ۲۵۳ نامزد انتخابات شورا‌های شهر و روستا‌های این شهرستان خبر داد.

حسین احمدی فرماندار بندرگز در گفتگو با خبرنگار گفت:تعداد نامزد‌های شورای شهر بندرگز ۴۵ نفر و شهر نوکنده ۱۶ نفر هستند.

او ادامه داد:تعداد نامزد‌های شورا‌های بخش مرکزی ۱۳۳ نفر و نامزد‌های روستا‌های بخش نوکنده ۵۹ نفر است.

انتخابات در گلستان چگونه برگزار می‌شود؟

فاطمه کاویانی، مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت در گلستان گفت: انتخابات این دوره در استان به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود و فقط انتخابات شورا‌های شهر و روستا‌های شهرستان گرگان به صورت تمام الکترونیک است.

او ادامه داد: در انتخابات نیمه الکترونیک، فقط احراز هویت به شکل الکترونیکی انجام می‌شود، اما در انتخابات تمام الکترونیک، علاوه بر احراز هویت، صندوق رای هم الکترونیکی است.

کاویانی درمورد نحوه کارکرد دستگاه احراز هویت الکترونیکی افزود: کارت ملی افراد توسط دوربینی که روی دستگاه تعبیه شده، اسکن و استعلام کد ملی فرد رای دهنده از پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال گرفته می‌شود.

او گفت: در انتخابات نیمه الکترونیک، افراد پس از احراز هویت با تعرفه کاغذی به صندوق رای هدایت می‌شوند، اما برای انتخابات شورا‌ها در شهرستان گرگان، رای دهندگان کارت تعرفه الکترونیکی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.