اجرای پویش اهدای خون، تداوم زندگی در چهارمحال و بختیاری

همزمان با روز جهانی اهدای خون، پویش "اهدای خون، تداوم زندگی" همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به مناسبت ۱۴ ژوئن مصادف با روز جهانی اهدای خون و همزمان با گرامیداشت دهه کرامت، پویش سراسری و دانشجویی "اهدای خون، تداوم زندگی" با مشارکت کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این پویش دانشجویان و کارمندان داوطلب اهدای خون در اقدامی هماهنگ و به صورت جهادی به مرکز انتقال خون شهرکرد مراجعه و خون اهدا کردند.

همچنین به دانشجویان شرکت کننده در این پویش کتابی با عنوان " راهنمای ملی انتقال خون و فراورد‌های آن در مراکز درمانی" اعطا شد.


بیشتر بخوانید


گفتنی است: در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، تأمین ذخایر خونی کشور و استان با عمل به فریضه اهدای خون از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این روز به منظور قدردانی از اهدا کنندگان خون و آگاهی بخشی به مردم در خصوص اثرات مثبت این کار، از سوی سازمان بهداشت جهانی، جامعه بین المللی انتقال خون، انجمن بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اتحادیه بین المللی سازمان‌های اهداکنندگان خون به عنوان روز جهانی اهدای خون با هدف افزایش فرهنگ اهدای خون برای اهدای زندگی به افراد نیازمند خون و فرآورده‌های آن  نامگذاری شده است.

امسال شعار روز اهدای خون با عنوان "اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان" است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار