رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲۰ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در استان احیا خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته طی سال جاری ۲۰ واحد صنعتی راکد و غیر فعال در استان احیا و راه اندازی می شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر، ۹۱۲ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد افزود: این تعداد واحد صنعتی در مجموع حدود ۱.۳ کل واحد‌های صنعتی فعال کل کشور را تشکیل می‌دهد و همچنین ۱.۲ درصد میزان سرمایه‌گذاری کل کشور توسط این استان انجام شده است.

رستمی با اشاره به وجود یک هزار و ۹۵۰ مورد طرح در حال اجرا در استان اضافه کرد: این تعداد طرح، ۲.۳۴ درصد طرح‌های در حال اجرای کشور را تشکیل می‌دهند و ۱.۶ اشتغال را به خود اختصاص خواهند داد، همچنین این طرحها، ۲.۵ درصد میزان سرمایه‌گذاری کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

او روند پیشرفت صنایع چهارمحال و بختیاری را مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: جمعیت استان، ۱.۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که صنایع استان، ۱.۳ درصد صنایع کشور را تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید


رستمی با اشاره به اینکه سازمان صمت استان در سال‌جاری تفاهم‌نامه‌ای با برخی از صنایع کشور امضا کرده است، ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح برای سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته شده است که بخشی از تسهیلات در نظر گرفته شده در معادن و صنایع سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار