مسئولان مراکز انتقال و نماینده سازمان جهانی بهداشت به مناسبت روز جهانی اهدای خون، از اهداکنندگان تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال ۲۰۰۵، تا کنون ۱۴ ژوئن به عنوان روز جهانی اهدا کنندگان خون  نام گذاری شده است و امروز ۲۴ خرداد مصادف با ۱۴ ژوئن مرکز انتقال خون وصال تهران، میزبان سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت خون بود؛ همچنین بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران و عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون و مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران، نیز در این مراسم حضور داشتند.  

نماینده سازمان جهانی بهداشت همچنین قائم مقام شهردار تهران  با اهدای یک شاخه گل، از افرادی که برای اهدای خون در مرکز حضور داشتند تجلیل کردند.

شعار امسال روز اهدا کنندگان خون، «اهدای خون تو، تداوم تپش قلب جهان» بود و هر ساله این روز برای پاسداشت مقام افرادی که به دیگران زندگی می‌بخشند، در نظر گرفته می‌شود.  

از سال ۹۸ با توجه به شیوع کرونا، آمار اهدای خون تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده بود که این عدد امروز با اعلام بهداشت سازمان بهداشت جهانی به ۸ درصد رسیده است و مسئولان انتقال بهداشت معتقدند دلیل این کاهش آمار اطلاع رسانی‌های مداومی بوده که باعث هوشیاری مردم شده و دیگرا جای نگرانی نیست؛ افراد می‌دانند که تمام شیوه نامه‌های بهداشتی به بهترین نحو، در تمام مراکز انتقال خون کشور رعایت می‌شود.  

با توجه به شرایط کرونایی حاکم و نگرانی‌هایی که خواه ناخواه وجود دارد، تعداد زیادی از اهداکنندگان هستند که با خیال راحت و با توجه به ایمنی صددرصد محیط های انتقال خون اقدام به اهدای خون می کنند .

امشب نیز سه المان تهران یعنی برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت، به مناسبت روز جهانی اهدا کنندگان خون، به رنگ قرمز درخواهد آمد. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.