خبر‌های مربوط به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را در استان اردبیل اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در این بسته از آخرین خبر‌های مرتبط با ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا شما را مطلع خواهیم کرد.

نقش بانوان در حضور حداکثری در انتخابات بااهمیت است

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اردبیل نقش بانوان در حضور حداکثری اعضای خانواده در انتخابات را مهم و اساسی دانست.

فریبا محمدلو تصریح کرد: بانوان در طول دوران انقلاب و در همه عرصه‌ها حضور تاثیرگذاری داشته اند و هم اکنون نیز با مشارکت بالای خود و خانواده هایشان در انتخابات گذشته دیگری را ایفا خواهند کرد.

او حضور همه اقشار در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخاب رئیس جمهور با پشتوانه محکم مردمی را پاسخی محکم به دشمنان نطام و انقلاب عنوان کرد.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اردبیل در ادامه به تنظیم سند ارتقای وضعیت زنان در برنامه ششم توسعه خواستار مشارکت دستگاه‌ها در این خصوص شد.

محمدلو بیان کرد: وضعیت و موقعیت زنان بعد از انقلاب ارتفا یافته و با تنظیم این سند بیش از پیش از ظرفیت و تاثیرگذاری زنان در رشد و توسعه استفاده می‌شود.

او در ادامه از بررسی وضعیت میزان مرگ و میر کودکان زیرپنج سال در شرایط کرونا در استان خبر داد و این اقدام را در راستای و حفظ و افزایش جمعیت دانست.

انتخاب ۱۶۵ نفر برای تصدی شورای اسلامی شهر در اردبیل

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۱۶۵ نفر برای تصدی شورا‌های اسلامی شهر به عنوان عضو اصلی و ۱۰۱ نفر علی البدل انتخاب می‌شوند.

بهروز ندایی اظهار کرد: سه هزار و ۲۵۲ نفر نیز برای شورا‌های اسلامی روستا‌ها به عنوان عضو اصلی و ۲ هزار و ۱۵۵ نفر نیز علی البدل انتخاب می‌شوند.

او تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان را یک میلیون و هزار و ۴۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۳ هزار و ۷۸۵ نفر از این تعداد رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل به میزان مشارکت ۷۳ درصدی مردم استان در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر اشاره کرد و اظهار امید واری کرد در این دوره از انتخابات نیز میزان مشارکت بالاتر از ۵۰ درصد باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.