مهم‌ترین خبر‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های یزد در روز سه شنبه ۲۵ خرداد ماه را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا نوکار، فرماندار شهرستان تفت در جلسه کمیته بهداشتی ستاد انتخابات این شهرستان گفت: سعی شده در انتخاب شعب و ملزومات هر شعبه دستورالعمل و ملزومات بهداشتی گنجانده شود و نمایندگان فرماندار نیز در چینش صندوق اخذ رأی، محل نوشتن رأی و نشستن اعضای شعبه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در نظر خواهند گرفت.

او با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای رأی‌گیری از بیماران افزود: صندوق سیار مستقر در فرمانداری آمادگی لازم برای اخذ رأی از بیماران را دارد و متقاضیان می‌توانند با تماس با شماره ۳۱۱۱۹۶۰۹ درخواست حضور صندوق سیار در منازل خود را بیان کنند تا با انجام هماهنگی لازم فرآیند اخذ رأی از آن‌ها صورت گیرد.

وجود بیش از ۶۸ هزار واجد الشرایط رأی در میبد

فرماندارمیبد با اشاره به اختصاص ۸۸ صندوق رأی برای اخذ آرا مردم در شهرستان میبد گفت: با توجه به شیوع کرونا ۸۸ صندوق اخذ رأی در این دوره در شهرستان میبد برای اخذ آرا مردم در نظر گرفته شده است.

فلاح افزود: از این تعداد ۸ صندوق به بخش ندوشن، سیزده صندوق به بخش بفروئیه و ۶۷ صندوق به شهر میبد و بخش مرکزی اختصاص دارد و شانزده صندوق هم به صورت سیار پیش‌بینی‌شده است.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات میبد با اشاره به واجدان شرایط رأی در این دوره از انتخابات نیز گفت: حدود ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر هم واجدالشرایط رأی در شهرستان میبد داریم که امیدواریم این مشارکت به نحو مطلوب انجام شود.

امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، ارکان یک انتخابات باشکوه است

غلامعلی دهشیری گفت: شکل گیری یک انتخابات پرشور و باشکوه نیازمند چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم است.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست روشنگری و بصیرت ادارات استان یزد که به همت پایگاه بسیج شهیدین دادگستری برگزار شد، گفت: تأمین امنیت انتخابات با تلاش نیرو‌های قضایی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی صورت می‌گیرد و تأمین سلامت و رقابت سالم با امانت داری، وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری، تدین و تعهد مجریان و ناظران محقق می‌شود.

او تصریح کرد: ۲۸ خرداد سال جاری یکی از روز‌های حساس این کشور است که سرنوشت ۴ یا ۸ سال آتی کشور و شاید به لحاظ برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های کلان، سرنوشت آینده کشور رقم خواهد خورد.

تلاش روحانیون برای شرکت گسترده مردم در انتخابات

علیرضا نوکار، فرماندار شهرستان تفت در دیدار با روحانیون و واعظان این شهرستان گفت: امیدواریم روحانیون با کلام نافذ و مقبولیت و پایگاه اجتماعی مناسب نزد مردم نسبت به آگاه‌سازی مردم در این مقطع حساس به منظور حضور حداکثری مردم در انتخابات گام بردارند.

او خاطرنشان کرد: نقش روحانیون در پیشبرد اهداف انقلاب وپیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی چشمگیر بوده و همواره در فراز و نشیب‌های انقلاب، نقشی هدایت‌گر و مؤثری را بر عهده داشته اند.

پایداری برق در روز انتخابات

علی جم، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در نشست هماهنگی با مدیران بخش‌های مختلف از از آماده باش کامل نیرو‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر خبر داد و گفت: گروه‌های خط گرم، مدیران امور‌ها و مجموعه بهره برداری، انبار، انفورماتیک، روابط عمومی، مدیریت بحران، ایمنی و همه مجموعه‌های مرتبط از ساعات شروع اخذ رای در محل کار آماده خدمت هستند.

او اضافه کرد: چندین دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری برای قطع برق احتمالی حوزه‌های اخذ رای پیش بینی و در صورت نیاز به محل اعزام می‌شود.
این مسئول اظهار کرد: به دلیل افزایش دما و ضرورت تامین برق حوزه‌های انتخابانی، بازدید، کنترل و سرویس شبکه‌های فشار متوسط و فشارضعیف در دستور کار قرار گرفت.

او اشاره کرد: روشنایی مسیر‌های منتهی به محل اخذ رای و حوزه‌های انتخاباتی از سوی بهره برداران بررسی می‌شود تا به امنیت شهروندان خدشه‌ای وارد نشود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به اینکه به لحاظ فنی، ولتاژ برق حوزه‌های انتخاباتی از سوی بهره برداران اندازه گیری و اشکال احتمالی مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: برای حضور پرشور کارکنان، هماهنگی لازم برای صندوق سیار اخذ رای مدیریت‌های برق انجام شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.