آژانس آمریکایی توسعه بین المللی تحت لوای فعالیت‌های انسانی و کمک به ملت ها، اقدامات نظامی و اطلاعاتی انجام می‌دهد که تسلیحات کشف شده در یمن با نشان این آژانس مؤید همین مطلب است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الساحات در مطلبی اعلام کرد: آژانس آمریکایی توسعه بین المللی ادعا می‌کند برای کمک به ملت‌هایی که برای بهبود شرایط معیشتی خود با مشکل روبرو هستند ایجاد شده است، اما این آژانس به طور کلی به دنبال اجرای برنامه‌های آمریکاست و تاریخ فعالیت‌های آژانس و فعالیت‌های آن در یمن و برخی دیگر از کشور‌ها مؤید همین مسئله است.

در این گزارش آمده است: دولت آمریکا و کشور‌های تجاوزکننده به یمن تلاش می‌کنند برای اجرای برنامه‌های مشکوک، خود را پشت مسائل و کمکی‌های انسانی پنهان کنند. نقش مشکوک آژانس آمریکایی توسعه بین المللی فقط در یمن افشا نشده است بلکه تاریخ فعالیت این آژانس در دیگر کشور‌ها نیز مؤید چیزی است که نیرو‌های مسلح یمنی درباره فعالیت آن فاش کرده اند. پایگاه آمریکایی ”بلیس مدیا“ سپتامبر سال ۲۰۱۳ خبری با این مضمون منتشر کرد که آیا گروه‌های مرتبط با القاعده در سوریه از آژانس آمریکایی توسعه بین المللی استفاده می‌کنند؟ این مطلب پس از آن مطرح شد که تصاویر کمک‌های حاوی اسم این آژانس، در دست تکفیری‌ها پخش شد. این پایگاه اعلام کرد این کمک‌ها در اصل برای عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه ارسال شده بود. بدین معنا که فعالیت‌های این آژانس مستقیما و عملا با اهداف و منافع سیاسی و نظامی آمریکا ارتباط دارد.

در ادامه گزارش آمده است: برخی گزارش‌ها و تحقیقات رسانه‌ای به نقش مشکوک این آژانس در فلسطین اشغالی پرداخته اند که این آژانس در آنجا به موازات فعالیت‌های نرم برای هدف قرار دادن جامعه از طریق سیاسی کردن کمک ها، فعالیت‌های اطلاعاتی هم انجام می‌دهد و اطلاعاتی نیز درباره مقاومت فلسطین جمع آوری می‌کند و این کمک‌ها را به معیار‌هایی که در جهت خدمت به رویکرد‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است و باعث نفوذ هر چه بیشتر آن‌ها در فلسطین برای انجام فعالیت‌های خصمانه خود می‌شود، ربط می‌دهند.

فعالیت آژانس توسعه بین المللی در تشکیل هسته‌های مخالف برای سرنگون کردن نظام کشور‌ها

این مطلب در ادامه آورده است: گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد تاریخ این آژانس سرشار از فعالیت‌های اطلاعاتی است که در کشور‌های مختلفی که هدف حملات آمریکا قرار گرفته اند مثل ونزوئلا، کوبا و بولیوی اجرا شده است. فعالیت آژانس تا حد تشکیل هسته‌های مخالف برای سرنگون کردن نظام این کشور‌ها و حمایت مالی از این هسته‌ها پیش رفته است. آژانس آمریکایی به اجرای برنامه‌های مشکوک خود برای حمایت از گروه‌های بیگانه فعال در یمن ادامه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را در جوامع محلی برخی استان‌ها سازماندهی کند و علاوه بر این تحت عناوین و شعار‌های انسانی به انجام فعالیت‌های اطلاعاتی می‌پردازد که این اقدامات پس از افشاگری‌های سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره دست داشتن آمریکا در جنایات علیه یمن و پخش تصاویری از تسلیحات آمریکایی که نیرو‌های مسلح یمن در استان البیضاء کشف و ضبط کردند و اسم آژانس آمریکایی توسعه بین المللی روی آن‌ها بوده است، بار‌ها ثبت و ضبط شده است. این در حالیست که آمریکا ادعا می‌کند این آژانس برای کمک به ملت‌هایی که برای بهبود شرایط معیشتی خود با مشکل روبرو هستند، تاسیس شده است.

نقش مشکوک و پوششی آژانس آمریکایی «توسعه بین المللی» برای فعالیت‌های اطلاعاتی و نظامی در یمن و دیگر کشور‌ها

نقش مشکوکی که آژانس آمریکایی توسعه بین المللی در یمن ایفا می‌کند به دنبال اعلام حمایت‌های مالی این آژانس به استان مأرب که آمریکا در صدد نجات مزدوران در آنجاست، بار دیگر مطرح می‌شود. متجاوزان و مزدوران آن‌ها بار‌ها و بار‌ها تلاش کرده اند استان مأرب را همچنان تحت سیطره خود نگه دارند، اما در برابر بیداری نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شکست خورده اند و به این ترتیب نقش مشکوک آژانس آمریکایی توسعه بین المللی در یمن بار دیگر و به دنبال اعلام کمک‌های جدیدی که آژانس در اختیار استان مأرب قرار می‌دهد و به وضوح پیداست که هدف آمریکا از آن نجات مزدوران گرفتار شده در آنجاست، پررنگ می‌شود. همین مسئله ایجاب می‌کند ماهیت این کمک‌ها مورد بررسی و دقت قرار بگیرد، زیرا این آژانس قبلا تحت عناوین انسانی، کمک‌های نظامی و تسلیحاتی در اختیار عناصر گروه‌های تکفیری در استان البیضاء قرار داده است.

در ادامه گزارش آمده است: دفتر امور خاورنزدیک در وزارت خارجه آمریکا در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد تیموتی لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن با سامانتا پاور، رئیس آژانس آمریکایی توسعه بین المللی دیدار کرده است تا به گفته خودش نیاز به کمک کنندگان بیشتر برای کمک به حل بحران مأرب مورد بررسی قرار بگیرد. این مسئله به چند علت منطقی تردید‌های زیادی به وجود می‌آورد از جمله این که این آژانس سال گذشته رسوایی بزرگی به بار آورد و نیرو‌های مسلح یمن تصاویر مقادیر زیادی سلاح را پخش کردند که علامت این آژانس روی آن بود و در اختیار گروه‌های تکفیری و در راس آن‌ها القاعده در استان البیضاء قرار گرفته بود.

نقش پوششی آژانس توسعه بین المللی برای فعالیت‌های اطلاعاتی و نظامی

این مسئله به خوبی نشان می‌دهد آژانس آمریکایی از فعالیت‌های انسانی به عنوان پوششی برای فعالیت‌های اطلاعاتی و نظامی خود استفاده می‌کند. آمریکا تلاش کرد بر این رسوایی سرپوش بگذارد و یک روز پس از این رسوایی از کشف یک محموله ادعایی تسلیحات ایرانی نزدیک سواحل یمن خبر داد تا از پیامد‌ها و عواقب کنار رفتن نقاب از چهره فعالیت‌های انسانی این آژانس جلوگیری کند. بر همین اساس بعید نیست آمریکا این آژانس را مأمور کرده باشد تحت عناوین کمک‌های انسانی، کمک‌های بیشتری برای مزدوران و تکفیری‌ها در مأرب ارسال کند. با توجه به اوضاع سیاسی و نظامی این احتمال که آمریکا دست به چنین اقدامی بزند بسیار زیاد است بخصوص که فعالیت‌های به ظاهر انسانی به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امکان می‌دهد از فشار‌هایی که به سبب ادامه حمایت از یمن با آن روبروست نجات پیدا کند.

حمید الرفیق، مشاور حقوقی وزارت حقوق بشر یمن در صنعا درباره اصرار آمریکا بر تلاش برای سیطره بر مأرب و نقش مشکوک آژانس آمریکایی توسعه بین المللی گفت: همانگونه که همه می‌دانند تجاوز به یمن تحت نظر آمریکا انجام می‌شود و بر همین اساس از همه ابزار‌های گمراه کننده مثل کمک‌های انسانی و... برای اجرای برنامه‌های اطلاعاتی و نظامی خود در یمن استفاده می‌کند. اگر به فعالیت‌های این آژانس نگاه کنیم می‌بینیم هدف آن کمک به تقویت امنیت ملی و شکوفایی اقتصادی این کشور است و همه اقدامات را در جهت منافع آمریکا انجام می‌دهد؛ بنابراین می‌بینیم روی تسلیحات کشف شده در یمن و سوریه و برخی اماکن دیگر، علامت این آژانس دیده می‌شود. پس فعالیت‌های انسانی و کمک‌های انسانی کجاست؟

وی افزود: این آژانس در انجام فعالیت‌های خود بر استان‌های مشخصی تمرکز می‌کند که در اینجا مسئله استان‌های البیضاء و مأرب مطرح است و از سوی دیگر می‌بینیم تکفیری‌ها نیز در این دو استان حضور دارند. به همین سبب است که آن‌ها بر این دو استان متمرکز شده اند. مأرب منطقه‌ای راهبردی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار