آخرین خبر‌ها و شنیده‌های انتخاباتی شورا‌ها در خراسان جنوبی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  تنها ۳ روز دیگر تا برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا باقی مانده است و تلاش نامزد‌ها برای تشریح برنامه‌های خود و اقناع مردم هر روز پرحرارت‌تر می‌شود. تب و تابی که هرچه به ۲۸ خرداد نزدیک می‌شویم، بیشتر و بیشتر می‌شود و در تبلیغات هم رنگ و روی خاصی به خود می‌گیرد.

بازار سیاه مکان‌های اجاره‌ای برای تبلیغات انتخاباتی

یک مشاوره املاک در بیرجند از وجود بازار سیاه مکان‌های اجاره‌ای برای تبلیغات انتخاباتی خبرداد و گفت: قیمت‌هایی که در این خصوص از سوی بعضی از مالکان اعلام می‌شود غیرکارشناسی است.

او با اشاره به اینکه اجاره مکان برای برپایی ستاد تبلیغاتی انتخابات در حالی از سوی برخی از نامزدهای شورای شهر انجام می‌شود که بعضی از مالکان مبالغ بسیار بالا و میلیونی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند.

مشاوره املاک با بیان اینکه موقعیت مغازه برای تشکیل ستاد تبلیغاتی مهم است و بعضی ازنامزدها حاضرند هر مبلغی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود را بپذیرند تا در زمان  تبلیغات از این ظرفیت استفاده کنند،اما  خواسته یا ناخواسته چوبی در آتش بازار  مکان‌های اجاره‌ای در ایام انتخابات می‌اندازند.

او گفت: برخی  از داوطلبان   هم می گویند دوستان یا آشنایان  شان مکانی رایگانی را در اختیار شان قرار داده اند اما با این وجود در این شلوغی بازار انتخابات  تعدادی از کسبه در حال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود و بازار سیاهی که ایجاد شده، هستند، چون آن را بهترین فرصت برای جبران خسارت‌های ایام کرونایی می‌دانند.

عدم ثبت پرونده تخلفات انتخاباتی دربشرویه

خسروی دادستان شهرستان بشرویه گفت: تاکنون پرونده ای درخصوص تخلفات انتخاباتی در این شهرستان ثبت نشده و چندین مورد گزارشاتی به ما ارسال شده که صرفا به تذکر اکتفا کردیم .

او با اشاره به اینکه این موضوع به منزله رعایت قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی در این شهرستان است،  بیان کرد: ستاد های پیشگیری و رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخاباتی تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را رصد می کنند .

خسروی عنوان کرد: در این روزهای باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات ، نامزدها برای جمع آوری رأی از طرح موضوعاتی که باعث توهین ، تخریب و یا نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی می شود جدا خودداری کنند.

دادستان شهرستان بشرویه گفت : نامزدها و یا موسسه های حامی نامزدها تا روز انتخابات از توزیع سبدهای غذایی ،بسته های معیشتی و یا وعدهای خارج ازاختیار برای جمع کردن رای پرهیز کنند .

آرای مردم یک امانت است که باید از آن صیانت شود

آیت الله عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آرای مردم یک امانت است که باید از آن صیانت شود علاوه بر این به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا سلامت مردم هم باید حفظ شود گفت:خواسته مردم و بنده در این روز‌ها بیداری و زمان شناسی مسئولین است.

او با اشاره به اینکه بیداری و زمان شناسی مسئولین می‌تواند رفاه و آسایش مردم را تامین کند افزود: انتخابات برای مردم ما فرصت بسیار ارزشمندی است تا در یک فضای صمیمی خدمت گزاران خودشان را چه در شورای روستا و شهر باشد و چه در ریاست جمهوری برای چهار سال آینده تعیین کنند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه آرای مردم یک امانت است که باید از آن صیانت شود ، به شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار کرد: سلامت مردم  باید حفظ شود و مسئولین ذی‌ربط باید تلاش کنند تا امنیت ، آرامش فکری و امنیت محیط زندگی مردم را تأمین کنند که این همواره وجود دارد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: به دلیل شرایط ویژه‌ای که در آن قرار داریم و اینکه دشمن در دشمنی خود کم نمی‌آورد ما باید همه احتمالات را بسنجیم و متناسب با احتمالات آمادگی لازم را داشته باشیم.

شنیده های انتخاباتی در فضای مجازی

  • شورای ائتلاف شهر بیرجند ۹نفر از نامزدهای شورای شهر را انتخاب و در بنر‌هایی در سطح شهر آنها را معرفی کردند.
  • یکی از نامزدهای شورای اسلامی شهر حاجی آباد از دور رقابت انتخاباتی خارج شد و در متنی نوشت: باید در جهت وحدت و منافع عام عده‌ای انصراف دهند.
  • تعدادی از کاندیدا‌های زیرکوه نیز با یکدیگر در فضای مجازی به گفت و گو می‌پردازند و اهداف و برنامه هایشان را ارائه می‌دهند.

 آموزش  صد در صدی تمامی ناظرین انتخابات

یعقوبی رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت : نظارت بر امر انتخابات از لحظه ی آغاز انتخابات تا تایید نهایی شروع و بر عهده ی شورای نگهبان است که این وظیفه در استان ها به عهده ی دفاتر بازرسی گذاشته شده است.

او افزود : قانون ، نظارت بر انتخابات را بر عهده هیئت های نظارتی و اجرایی در هر استان گذاشته و درصد زیادی از عوامل نظارتی از خود مردم هستند که برای جذب این افراد از میان تمام قشر های جامعه گزینش صورت گرفته و بعد از احراز هویت شان و دریافت مدارک ، نوبت به بحث آموزش شان می رسد.

یعقوبی ادامه داد : در روز انتخابات از ۶گروه یا طیف ناظر حضور دارد و همچنین تمام آموزش ها برای پیشگیری از تخلف به ناظرین داده شده تا تخلفی پیش نیاید و در صورت به وجود آمدن تخلف اقدامات لازم بر اساس قانون صورت گیرد.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی تصریح کرد : در صورت مشاهده تخلف ابتدا به صورت محترمانه تذکر شفاهی و در صورت استمرار تذکر کتبی داده می شود و ناظرین فقط وظیفه گزارش تخلف را دارند تا از طریق رئیس شعبه یا گزارش به فرماندار مراحل ابطال صندوق یا شعبه صورت گیرد.

او اظهار کرد : در هر شعبه یک نفر که با تجربه تر است به عنوان ناظر مسئول در هر شعبه حضور دارد و همچنین هیئت نظارت یک گروه شان حق اقدام و دخالت در بحث رسیدگی بر تخلفات را ندارند اما یک گروه دست شان در این امر باز تر است.

یعقوبی در پایان عنوان کرد : هر هفته در ستاد پیشگیری استان جلسه هایی برای پیشگیری و مبارزه با تخلفات صورت می گیرد و همچنین مردم هم می توانند در صورت مشاهده تخلف به ستاد پیشگیری از تخلفات استان گزارش یا به ناظر اطلاع دهند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار