مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) کانون دعا، قرآن، نیایش و محبت به اهل بیت (ع) و پناه گاهی امن برای مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیده معصومه دستغیب مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس با تبریک ایام دهه کرامت، این دهه را یادآور مهر و وفا و محبت بی همتای یک خواهر نسبت به مقام شامخ و والای برادر خویش به عنوان امام و پیشوا دانست و گفت: دین مبین اسلام برای زنان و دختران جایگاه و احترام ویژه‌ای قائل است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس افزود: همه مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در دهه کرامت تداعی می‌شود و وجود حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) در شیراز موجب معنویت و رنگ و بویی از محبت و صداقت در استان شده است.

او اظهار داشت: برنامه‌های ویژه این ایام در سراسر استان توسط مشاوران امور زنان و خانواده، فعالان حوزه‌های فرهنگی، مساجد و امام زاده‌ها برگزار می‌شود. از جمله این برنامه‌ها «اجتماع بانوان احمدی» است که با رعایت اصولبهداشتی همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی از قبیل تواشیح، مولودی خوانی، سخنرانی و تجلیل از دختران و بانوان موفق اسلامی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس دیگر برنامه‌های این ایام را، برگزاری نشست‌های تخصصی با عنوان مشارکت زنان در اجتماع و حضور در عرصه انتخابات و وبینار سلامت جسمی و بهداشتی دختران وکسب هویت عنوان کرد و گفت: جشن بزرگ دختران رأی اولی، ویژه برنامه دخترانی به قامت سرو و معرفی دختران نخبه در شهرستان سروستان، نمایشگاه صنایع دستی بانوان، وبینار دختران و کسب هویت و جایگاه شهروندی در جامعه، جشنواره «من یک دختر موفق ایرانی هستم»، برگزاری مسابقه کتاب خوانی با موضوع «زندگینامه حضرت فاطمه معصومه (س)»، برگزاری مسابقه و تهیه کلیپ یک دقیقه‌ای با عنوان «زیبایی حجاب» مسابقات خوشنویسی، شب شعر و محافل قرآنی و تجلیل از بانوان و دختران قاری و حافظ قرآن، دختران جهادگر و کارآفرین، از دیگربرنامه متنوع در راستای تبیین جایگاه و وجود الگویی حضرت معصومه (س) برای دختران و نقش بانوان و اهمیت توجه به حرم‌های مطهر به عنوان پایگاهی برای توانمندسازی زنان، است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار