حضور حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار کشور و تقویت کننده پیوند ناگسستنی نظام مقدس جمهوری اسلامی با مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ایفای نقش فعال در ساختار تصمیم سازی و تصمیم گیری، نشان از میزان رضایت‌مندی آن‌ها از نظام و معرف درجه مقبولیت نظام است.

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نظامی روی کار آمد، بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت. رهیافتی که بیش از هر چیز در این نظام بروز و ظهور کرد، رهیافت ارزش‌گذاری بر آرای مردمی و مشارکت حداکثری مردم در انتخاب مسئولان ارشد بود.

در اهمیت مقوله حضور حداکثری همین بس که رهبری نظام بار‌ها و در جریان همه انتخابات بر این امر تأکید داشته‌اند و مردم ولایتمدار را همواره بر حضور حداکثری در انتخابات دعوت نموده‌اند.

در واقع حضور حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار کشور و تقویت کننده پیوند ناگسستنی نظام مقدس جمهوری اسلامی با مردم می‌باشد.

مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت و اقتدار ملی

در زیر به مؤلفه های اساسی در ارتباط با حضور حداکثری در انتخابات و تأثیر آن بر اقتدار و امنیت کشور اشاره می‌کنیم:

تولید قدرت ملی

در نظام‌های مردم سالار، امور کشور به اتکاء آراء عمومی و از راه انتخابات معین می‌شود. در این نظام‌ها، مردم، یکی از پایه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی محسوب می‌شوند.

در واقع مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور و در شکل متداول آن یعنی؛ انتخابات، تولید قدرت ملی می‌کند و توانایی لازم را برای رفع آسیب‌ها و بی اثر کردن تهدیدات افزایش داده و فرآیند پیشرفت و تعالی جامعه را در حوزه‌های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی سرعت و عمق می‌بخشد.


بیشتر بخوانید


درجه مقبولیت

در دنیای امروز، درجه مقبولیت یک نظام سیاسی را با تعداد انتخابات و میزان مشارکت مردم مورد سنجش قرار می‌دهند. مشارکت حد اکثری مردم در انتخابات و ایفای نقش فعال در ساختار تصمیم سازی و تصمیم گیری، نشان از میزان رضایت‌مندی آن‌ها از نظام و معرف درجه مقبولیت نظام است.

مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت و اقتدار ملی

هر اندازه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخاب‌های آن‌ها شایسته‌تر باشد، مقبولیت نظام سیاسی بالاتر و قدرت مدیریت آن در محیط داخلی و تاثیرگذاری در نظام بین الملل بیشتر می‌شود و امکان خنثی کردن تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان فراهم‌تر می‌گردد.

ثبات سیاسی

بین ثبات سیاسی در کشور با امنیت و مشارکت حداکثری رابطه مستقیم وجود دارد. یکی از راهبرد‌های دشمنان در آستانه انتخابات در دوره‌های مختلف، تلاش برای بی ثبات سازی سیاسی بوده است.

دشمن با این راهبرد، امنیت و آرامش جامعه و مخدوش کردن اعتبار و اقتدار نظام در عرصه داخلی و خارجی را هدف گرفته است. این موضوع را می‌توان در اظهارات دشمنان به خصوص مقامات آمریکایی، محافل سیاسی و رسانه‌های غرب در آستانه انتخابات‌ها بازخوانی نمود.

راهبردی که هم اکنون نیز در آستانه برگزاری همزمان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، نشانه‌های آن را می‌توان در اظهار نظر‌های تأمل برانگیز مسئولان و رویّه جاری رسانه‌های غربی مشاهده کرد.

درجه همبستگی و وحدت ملی

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نمادی از همبستگی ملی اقشار مختلف است. هر چه ضریب همبستگی ملی در یک کشور بالاتر باشد، ظرفیت‌های ملی برای رشد و توسعه و بهره وری سوق پیدا کرده، آسیب‌ها و تهدیدات رنگ می‌بازند و مخاطرات امنیت و اقتدار ملی کاهش می‌یابد و یا از بین می‌رود.

مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت و اقتدار ملی

جمهوری اسلامی ایران از جمله کشور‌هایی است که با تنوع قومی، مذهبی و زبانی روبرو است، اما روحیه ملی و همبستگی اجتماعی، چه در سطح آحاد مردم و چه در سطح نخبگان، همواره از موضوعاتی بوده که دوست و دشمن به آن اعتراف داشته‌اند و نمود عینی این همبستگی در انتخابات‌ها تجلی یافته است.

تقویت ارکان نظام تصمیم گیری و اجرایی

یکی از مولفه‌های اثرگذار بر امنیت و اقتدار ملی با همه ابعاد و متغیر‌های آن، میزان قدرت ارکان نظام و وجود مسئولانی در رأس امور کشور است که از درجه مقبولیت و حمایت بالایی از طرف مردم برخوردار باشند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تجمیع آرا بر روی افراد شاخص این مزیت را ایجاد می‌کند و زمینه روی کارآمدن دولت و مسئولانی با رأی بالا را برای ارکان نظام تصمیم گیری و اجرایی فراهم می‌کند.

در عین حال، افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و مشارکت سیاسی بالا، از آسیب پذیری ارکان نظام در مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی می‌کاهد.

کمرنگ کردن تهدیدات و آثار تحریم

جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب همواره با موجی از تهدیدات و تحریم‌های متنوع و پیچیده با هدف به هم زدن نظام محاسباتی مردم و مسئولان و مخدوش کردن امنیت و اقتدار ملی روبرو بوده است.

پیام روشن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بی اثر بودن هر نوع تحریم و تهدیدی و پایبندی مردم به آرمان‌ها و اعتقاداتشان در خصوص نظام حاکم تفسیر می‌شود.

مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت و اقتدار ملی

تثبیت موقعیت و تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران

بی تردید موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان و فروپاشی برخی نظام‌های دیکتاتوری، محصول گفتمان انقلاب اسلامی و سیاست‌های نظام در تعقیب آرمان‌ها و اصول انقلاب در عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی بوده است.

در سایه همین گفتمان، اکنون جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه دارای عمق استراتژیک است و بازیگری مهم در تحولات منطقه و جهان به شمار می‌آید.

این دستاورد مهم نتیجه حضور فعال، مؤثر، مستمر و گسترده مردم در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت از نظام است.

مشارکت اندک در انتخابات، اردوگاه دشمن را برای تشدید فشار‌ها و نتیجه‌بخش کردن تهدیدات امیدوار می‌کند. در عین حال، برای جبهه مقاومت و همه ملت‌هایی که با الگوی گفتمان انقلاب اسلامی، در برابر استکبار و زیاده خواهی‌های نظام سلطه ایستاده اند، نگرانی و تشویش را در پی خواهد داشت.

مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت و اقتدار ملی

ارتباط حضور حداکثری مردم در انتخابات با اقتدار و امنیت کشور

حضور حداکثری مردم در انتخابات ارتباط تنگاتنگ و معنا داری با اقتدار و امنیت کشور دارد.

باید آحاد مردم حضوری پر شور و حداکثری را در انتخابات پیش رو داشته باشند و اصل اول را «اصل شرکت در انتخابات» و دومین اصل را «اصل درست انتخاب کردن و رأی به نامزد‌های اصلح» قرار دهند.

منبع: پایگاه بصیرت

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار