وزیر کشور گفت: ما به دنبال برگزاری انتخاباتی مطمئن، قانونی و سالم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکید ما به استانداران این است همان طوری که گزارش دادند، به تمامی اقدامات برای مشارکت و افزایش حضور در سطح استان‌ها عمل کنند.

وزیر کشور گفت: ما اکنون با یکسری نگرانی‌ها و کاستی‌ها در حوزه تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی مواجه هستیم، مدرسه همیشه کانون مشارکت ما در انتخابات بوده و دانشگاه‌های ما که به عنوان مراکز فعال سیاسی و مشارکت افزا بوده، تعطیل است؛ همچنین مساجد به عنوان کانون مشارکت و آگاهی افزایی توسط روحانیون و مومنی تعطیل است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: متاسفانه نامزد‌های انتخابات، طرفداران آن‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در بسیاری از استان‌ها ستادی تشکیل نداده‌اند؛ وقتی ستاد تشکیل نشود، تجمعی شکل نمی‌گیرد، اکنون با رقابت ضعیف مواجه هستیم؛ در این شرایط صدا و سیما، استانداران و فرمانداران، رسانه‌ها و دستگاه اجرایی باید در عمل جبران کنند.

وزیر کشور بیان کرد: ما در انتخابات امر مهم انتقال قدرت مسئولیت از فردی به فرد دیگر را داریم، اما آثار سیاسی، اجتماعی، داخلی، بین المللی و امنیتی انتخابات به نحوه حضور و مشارکت مردم بستگی دارد. رسانه‌های مختلف در دنیا انتخابات ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس تحلیل خودشان تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند؛ باید علیرغم همه کاستی‌ها و شرایط کرونایی ثابت کنیم که برای برگزاری انتخابات آماده هستیم و درک درستی از فضا و شرایط بین المللی داریم.

وی افزود: تا الان هیچ مشکلی در زمینه امنیتی در انتخابات نداشته‌ایم و پیشگیری‌های لازم صورت گرفته است.

رحمانی فضلی درباره وضعیت تدارکات و پشتیبانی انتخابات تصریح کرد: تاکنون در این حوزه مشکلی نداشتیم همه دستگاه‌ها احراز هویت فعال و همه تعرفه‌ها ارسال شده است؛ در این ۸ سال هیچگونه کمبودی در تعرفه نداشتیم. نرم‌افزاری داریم که تعداد تعرفه‌های هر شعبه و مصرف آن‌ها در هر لحظه از طریق استانداران، فرمانداران کنترل می‌شود و تا به ۵۰ درصد برسد، دوباره تعرفه‌ها شارژ می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام ،

مشکل امنیتی نداریم ،
اما برای اراذل و اوباش ،
خطری آنها را تهدید نمی کند و کسی پیگیر آنها نیست ،
برای همین اغتشاش نمی کنند و مثل مردم عادی در جامعه پرسه می زنند ،

زنده بودن یک ۸۸ ای یا آبان ۹۸ ای ، یعنی مشکل امنیتی حضرت آقا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
پناه برخدا فقط رعایت فاصله بهداشتی که خدای نخاسته هیچ فردی گرفتار این ویروس لعنتی نشود بنده چیزی نیستم که دستوردهنده باشم اما اگر میشد وقت انتخابات رابیشتر میکردن ممکنه بهتر بود خدا حافظ ملت عزیزایران ومسعولان خوب وخبرنگاران عزیز
آخرین اخبار