به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مزدا ۳ ۲۰۲۱ سدان، خودرویی اقتصادی و در عین حال دارای امکانات اسپرت است، شاید رمز موفقیت این مدل از مزدا هم در همین جا نهفته باشد که از یک سو خودرویی قدرتمند و پرشتاب است و از سوی دیگر هزینه استهلاک و نگهداری آن کاملا اقتصادی است.
مزدا ۳ ۲۰۲۱، یک موتور سه سیلندر مثل موتور چهار چرخ دارد، ۳ همچنان دارای یکی از به روزترین و اسپرتترین خودروهای جمع و جور امروزی است که دارای ویژگیهای سرگرمی با فناوری پیشرفته است. با این حال، افزودن این ویژگیها ممکن است قیمت ۳ را فراتر از آنچه انتظار می رود، افزایش دهد و این امر باعث ایجاد رقابت بین تویوتا کرولا و هوندا سیویک شود.
مزدا امسال دو موتور به سری ۳ اضافه کرده است، از جمله توربوشارژ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر که در تریمهای بالایی موجود است. در انتهای طیف، مدل پایه اکنون با یک چهار سیلندر ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی عرضه میشود. هاچ بک ۳ به دلیل ظاهر متمایز وسوسه انگیز است، کسانی که مایل به چهار چرخ متحرک هستند میتوانند با پرداخت 1400 دلار اضافه آن را خریداری کنند. هنگام انتخاب سطح ترجیحی، ویژگیهای استاندارد مانند صندلیهای گرم شونده جلو و صندلی راننده قابل تنظیم با تنظیمات حافظه دریافت میکنید.
مزدا، سه پیشرانه چهار سیلندر مختلف را با ۳ ارائه میدهد که از ۲.۰ لیتری در سدان پایه شروع میشود. این نیرو ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و فقط با پیشرانه جلو همراه است. چهار سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۸۶ اسب بخاری، سیستم اختیاری چهار چرخ محرک را ارائه می دهد، اما بیشترین هیجان برای ۲.۵ لیتری توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخاری است.
انتخاب سیستم محرک چهار چرخ، استفاده از گیربکس شش سرعته اتوماتیک را الزامی میکند. در حالی که هر ۳ به سرعت به ورودیهای پدال گاز پاسخ میدهند، اما هیچ یک از مدلهای nonturbo سریع نیستند. ما موتور جدید توربوشارژ را آزمایش نکرده ایم، اما انتظار میرود که شاهد پیشرفتهای چشمگیری در عملکرد دو موتور دیگر باشیم.
هاچ بک و سدان در جادههای مستقیم، کیفیت سواری خوبی را ارائه میدهند. مزدا ۳ جدید به دلیل حفظ سرگرم کننده بودن رانندگی قابل تحسین است، این خودرو دارای کنترل بدنه محکم، فرمان تند و سواری محکم است که میتواند هنگام عبور از جادههای ناهموار، سرنشینان را ثابت نگه دارد.
کم مصرفترین مزدا ۳ سدان با چهار سیلندر پایه ۲.۰ لیتری است که از EPA ۲۸ mpg city و ۳۶ mpg بزرگراه امتیاز کسب کرده است. ارتقا به موتور ۲.۵ لیتری نیرومندتر nonturbo این اعداد را کاهش میدهد. مدل هاچ بک توربوشارژ با پیشرانه تمام چرخ کمترین مصرف سوخت را دارد و دارای امتیازات ۲۳ کیلوگرم در شهری و بزرگراه ۳۱ کیلوگرم در ساعت است.
مزدا کابین ۳ را با متریال ممتاز طراحی کرده است؛ خریداران میتوانند هر دو مدل بدنه را با انبوهی از ویژگیهای مطلوب سازگار کنند به عنوان مثال، یک نمایشگر، صندلیهای جلوی گرم شده و روکش چرم همه برای بالاترین تریمها اختصاص یافته است. هنوز هم، ۳ سدان و هاچ بک دارای صندلیهای پشتیبانی کننده و اقامت راحت مسافران هستند.
انتهای پیام/