رئیس سازمان اورژانس کشور از اختصاص یک فروند بالگرد اورژانس ایرباس به استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دکتر پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در مراسم افتتاح پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در استان قزوین با بیان اینکه اورژانش کشور، هم تراز اورژانس‌های دنیاست گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس به روز در اختیار ناوگان اورژانس کشور است.

وی افزود: ۳ بالگرد اورژانس کشور نیز امروز به ۴۷ بالگرد اورژانس ارتقاء پیدا کرد و در حال حاضر استان قزوین، به دلیل برخورداری از کادر پرواز و عملیات اورژانس مناسب، عنوان بهترین اورژانس هوایی کشور را از آن خود کرده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: امسال چند فروند بالگرد اورژانس ایرباس به سازمان اورژانس کشور اضافه می‌شود و یک فروند بالگرد نیز به استان قزوین اختصاص دارد.

وی افزود: موتور آمبولانس هم به ناوگان اورژانس قزوین اضافه می‌شود.

کولیوند با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۹ هزار نفر در کشور جذب اورژانس کشور شده اند، گفت: علیرغم این تعداد نیروی جذب شده، اما همچنان اورژانس کشور با کمبود نیرو مواجه است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس هوایی، میزان مرگ و میر مادران باردار را ۶۰ درصد کاهش داده است، تصریح کرد: ۵ شناور اورژانس برای ارائه خدمات به ساکنان جزایر به ناوگان اورژانس پیوستند.

وی افزود: هواپیما‌های اورژانس در سراسر کشور وظیفه انتقال اعضای پیوندی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.