معاون اول قوه قضائیه گفت: وکیل باید به عنوان شخصیتی مستقل عمل کند و یکی از وظایف قوه قضاییه تحقق عدالت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در مراسم نشست کارآموزان وکالت استان تهران که عصر امروز برگزار شد اظهار کرد: تحقق عدالت ابتدا از خودمان آغاز می‌شود و اگر قوه قضائیه نتواند خود به عدالت رفتار کند نمی‌تواند عدالت را در جامعه پیاده کند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم عدالت را محقق کنیم باید برای تمام افراد نقش هایشان را تعریف کنیم.

محنسی اژه‌ای بیان کرد: قاضی و وکیل از جمله کسانی که در تحقق عدالت سهیم هستند آن‌ها دو بال برای پرواز فرشته هستند و باید نقش هرکدام تعریف شود و مرز وظایف هرکدام مشخص شود و بعد از تعریف و مشخص کردن مرز‌ها رابطه اجرایی هم باید باز تعریف شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به نامه‌ای که دو نفر از اعضای کانون و مرکز وکلا نوشته اند بیان کرد: بنده احساس کردم این دو مسئول می‌گویند وکیل باید به هر طریقی به رقیب خود فائق آید، اما نظر بنده اینگونه نیست.

وی ادامه داد: وکیل در مقام دفاع باید کاملا مستقل باشد و برای قاضی و وکیل آسیب‌هایی وجود دارد شناسایی آسیب‌ها و جلوگیری از آن‌ها باید پیش بینی شوند.

محنسی اژه‌ای درباره وکیل گفت: نقش وکیل در کشف حقیقت و انطباق صحیح با قانون بسیار سنگین است همان‌گونه که می‌دانید همه انسان‌ها در طول تاریخ با هر ایده و جهان‌بینی تشنه عدالت بوده و هستند و انسان فطرتا عدالتخواه است و دنبال چیزی است که همه بتوانند از آن بستر بهره‌مند شوند.

وی افزود: اگر معتقدیم یکی از وظایف مهم قوه‌قضائیه تحقق عدالت است باید آنرا اول از خودمان شروع کنیم و اگر قوه قضائیه نتوانست عدالت را در خود محقق کند نمی‌تواند آن را در جامعه پیاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
شعار دادن آسون ترین کار دنیاست
امروز رأی شکایتم اومد که شکایتت رد شده و صد و سی میلیون تومن حقم رو متهم خورد
آخرین اخبار