مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: شاخص برخورداری استان یزد به لحاظ آب شهری ۹۹ و هشت دهم درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اصغر ریاضتی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در مراسم بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان بافق با اشاره به اینکه وضعیت آبرسانی در استان یزد به صورت روزانه پایش می‌شود، گفت: شاخص برخورداری استان یزد به لحاظ آب شهری ۹۹ و هشت دهم درصد است که نشان از تلاش‌هایی است که در استان صورت گرفته است.

او به ایمن سازی و کمک به پایداری آب در بخش شهری اشاره کرد و ادامه داد: در بخش روستایی هم با افتتاح پروژه آبرسانی به ۷۰ روستای استان یزد، در مجموع شاخص کلی ما از ۶۳ درصد بهره مندی به ۶۸ درصد می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد افزود: اجرای آبرسانی و تامین آب ۴۰۰ روستا در سطح استان در دست اقدام است و تا اواخر شهریور با افزایش ۳۰ روستای دیگر به این تعداد، شاخص ۶۸ درصد استان به ۷۱ درصد می‌رسد.

او با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب استان با تمام توان برای رسیدن به شاخص‌های کشوری در حوزه آبرسانی روستایی در حال حرکت است گفت: در بخش فاضلاب شرایط به گونه‌ای بوده که شاخص برخورداری جمعیت شهری استان یزد در حال حاضر ۲۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد افزود: با افتتاح تصفیه خانه بافق به دست وزیر نیرو، این شاخص در شهرستان بافق به ۷۵ درصد و در کل استان یزد به ۳۲ درصد می‌رسد.

ریاضتی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، دو تصفیه خانه با پیشرفت بالای ۸۵ درصد داریم که تا دو ماه آینده این دو مورد هم به بهره برداری می‌رسد و شاخص ما با افزایش ۱۱ درصدی به عدد ۴۳ درصد در کل استان می‌رسد.

او اظهار امیدواری کرد: با افتتاح پروژه‌های فاضلاب در استان یزد، شاخص یزد را به میانگین کشوری که نزدیک به ۵۵ درصد است برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد خاطرنشان کرد: آب رسانی به تمام روستا‌های شهرستان بافق به مرحله نهایی می‌رسد و تنها دو روستای دیگر باقی می‌ماند که عملیات آبرسانی آن‌ها هم درحال انجام است و با افتتاح پروژه آب رسانی به ۲۰ روستای این شهرستان، تمام روستا‌های بافق به آب دسترسی پیدا می‌کنند.

ریاضتی افزود: به طور روزانه با توجه به شرایط موجود، وضعیت آب پایش و بررسی می‌شود تا در صورت وجود مشکل به سرعت موضوع برطرف شود و تلاش شده که امسال با کمترین مشکل و بحرانی از این وضعیت عبور کنیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار