مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: ضابطان این شرکت در راستای مدیریت مصرف بار، مصرف انرژی سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌های شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر را پایش و بازرسی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز  گفت: این شرکت براساس دستورالعمل‌ها، ابلاغیه‌ها، مکاتبات و صورتجلسات مربوط به کنترل پیک بار تابستان و در جهت بازرسی و پایش میزان کاهش مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است.

اوافزود: در این راستا، ضابطان برق تبریز در قالب گروه‌های بازرسی، از وضعیت راه‌اندازی کلیه مولد‌های اضطراری سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها به‌صورت منظم بازدید کرده و به‌صورت دوره‌ای نتایج بازرسی‌ها را گزارش می‌کنند.

اودر راستای مدیریت مصرف برای کاهش روشنایی، کاهش و یا حذف بار سرمایشی، استفاده از مولد‌های اضطراری مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اعلام کرد: در صورت عدم تحقق کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق، پس از قطع موقت و اخطار جدی، برق این سازمان‌ها و ادارات قطع خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: ادارات موظف هستند بعد از پایان ساعات کار، ۹۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

اوبا بیان اینکه افزایش دما، ارتباط مستقیمی با افزایش مصرف انرژی دارد، اعلام کرد: هر درجه افزایش دما در حوزه‌ی برق تبریز، حدود ۵۰ مگاوات مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و این افزایش بار ناشی از ورود بار‌های سرمایشی است.

اوافزود: افزایش هر یک درجه‌ی دمای هوا، ۱۵۰۰ مگاوات بر مصرف برق کل کشور می‌افزاید و این مسئله لزوم صرفه‌جویی هر چه بیشتر برق مشترکان را برای مدیریت مصرف انرژی در ایام گرم سال می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز  از شهروندان و مشترکان خواست تا حد امکان از مصرف همزمان دستگاه‌های پرمصرف در ساعات پیک بار خودداری کنند و خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند استفاده‌کنندگان غیرمجاز ماینر و برق‌های غیرمجاز را به سامانه سمات (tavanir.org.ir/samaat)، سامانه‌ی ۱۲۱ یا به شماره تماس ۳۳۳۱۳۴۸۲ اطلاع دهند.

کاظمی خاطرنشان کرد: ساعت ۱۲ تا ۲۲ زمان اوج بار برای مشترکان با تعرفه‌ی خانگی در نظر گرفته شده است و این مشترکان می‌بایست الگوی صحیح مصرف را در این ساعات رعایت کنند.

اوهمچنین گفت: مشترکان می‌توانند با تنظیم دمای کولر‌های خود در دمای آسایش، یعنی۲۵ درجه سانتی‌گراد به تداوم تامین برق کمک شایانی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصرف برق ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار