یک نامزد انتخابات شورای شهر تهران گفت: طرح کاهش آلودگی هوا در سال ۱۴۰۰ استمرار می‌یابد و برای سال ۱۴۰۱ تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد.

ابوالفضل قناعتی نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهم‌ترین برنامه‌های خود بعد از راهیابی به شورای شهر ششم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در شورای ششم باید دنبال شود، وضعیت منابع درآمدی شهرداری است، باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور و عدم واگذاری حقوق شهر‌ها از طرف دولت، شورای شهر باید به دنبال منابع مالی و درآمدی شهر باشد که با یک برنامه ریزی دقیقی صورت می‌گیرد.

وی افزود: بخشی از مشکلات مالی شهرداری را از طریق همکاری نمایندگان مجلس دنبال می‌کنیم و بخش دیگر باید از طریق تولید ثروت دنبال شود؛ یعنی شهرداری فعالیت‌های اقتصادی انجام دهد، چراکه کمک به درآمد شهر و درآمد پایدار می‌کند.

قناعتی بیان کرد: موضوع دیگری که در شورای ششم دنبال خواهیم کرد بحث مدیریت یکپارچه شهری است، شورای ششم اگر بتواند با همکاری نمایندگان مجلس و دولت انقلابی مجموعه‌هایی که در قانون مشخص شده که هدایتش با شورای شهر تهران است، تحت نظر شورا قرار دهد تا مدیریت یکپارچه شهری را دنبال کنیم.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر، درباره توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران هم تصریح کرد: زمانی که شورای چهارم را تحویل شورای پنجم دادیم بیش از ۷ هزار اتوبوس داشتیم، اما حالا ۵ هزار و ۷۰۰ اتوبوس داریم اگر شورای ششم از حالا برنامه ریزی خود را برای توسعه ناوگان عمومی آغاز کند شاید دو سال دیگر اتوبوس به ناوگان عمومی تزریق شود و در این مدت ممکن است بیش از هزار اتوبوس از رده خارج شوند و اگر از همین حالا برنامه ریزی خودمان را آغاز نکنیم تعداد اتوبوس‌ها به ۵ هزار تا می‌رسد و مردم حتما به مشکلاتی روبه رو خواهند شد.

وی اضافه کرد: اگر ما مردم را تشویق به استفاده از ناوگان عمومی می کنیم تا ترافیک را در شهر کاهش یابد، باید به فکر توسعه این ناوگان باشیم شورای ششم، شرایط سختی دارد و از ابتدا باید برنامه ریزی برای توسعه اتوبوس‌ها انجام شود علاوه بر آن توسعه خطوط مترو نیز در دستور کار جدی شورای ششم است خط ۶ و ۷ باید هرچه زودتر فعال شود و کسری‌های فنی موجود در این خطوط جزو اولویت‌های شورای ششم باید باشد و ایستگاه‌های باقی مانده که باید فعال شود از موضوعات مهم در حوزه حمل و نقل است که باید مورد توجه قرار گیرد، همه این موارد البته هزینه‌های بالایی دارد.

قناعتی درباره استمرار طرح‌های به تصویب رسیده در شورای پنجم مانند طرح کاهش آلودگی، گفت: این طرح کاهش آلودگی باعث بی عدالتی در شهر شد، افرادی که لازم به داشتن طرح هستند را کنسل کردند و سعی کردند شهر و مشکلات آلودگی را با مباحث مالی رفع کنند، هرکس بخواهد وارد طرح شود باید پول دهد یعنی هرکس پول دارد می‌تواند وارد طرح شود و هرکس پول ندارد نمی‌تواند وارد شود، این طرح در شورای ششم شفاف و هدفمند خواهد شد و در شورای ششم، به خاطر درآمد، هر طرحی که با جان مردم و شرایط معیشتی مردم روبه رو شود، معامله نمی‌کنیم. احتمال دارد در سال ۱۴۰۰ این طرح استمرار یابد و برای سال ۱۴۰۱ تغییراتی را در این طرح ایجاد خواهد شد.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران درباره برنامه‌های خود برای برخورد با فساد در شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: شورای ششم دنبال شفاف سازی است و باید تمام فعالیت‌های صورت گرفته را تمامی مردم آگاه باشند جدا از این شورای ششم سیستم نظارتی خود را باید افزایش دهد و افراد ناظر نسبت به کمیسیون‌هایی که تعریف شده ورود کنند و در این کمیسیون‌ها پروژه‌های شهرداری را بازدید کنند و اگر این نظارت‌ها انجام شود خطا‌ها کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار