آخرین رویداد‌های خبری انتخابات استان قزوین را در بسته انتخاباتی ۲۶ خرداد بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان گفت: قرارگاه انتخاباتی امام علی (ع) از دی ماه پارسال به منظور برقراری امنیت و ایجاد یک فضای سالم برای رقابت کاندیدا‌ها راه اندازی شد.

سردار ابراهیمی افزود: برای برقراری امنیت ۵ هزار نیرو در محل‌های اخذ رای حضور خواهند داشت.

امحای ۵۰۰ بنر تبلیغاتی

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: کارگروه رصد فضای مجازی در دادگستری استان قزوین تشکیل شده است و در حال حاضر نزدیک به ۲۷ پرونده در دادسرا برای کسانی که مرتکب تخلف انتخاباتی داشته اند تشکیل شده و ۵۰۰ بنرتبلیغاتی با نظارت دادستانی امحا شده است.

حجت الاسلام قدرتی به داوطلبان شورا هشدار داد که در صورت ارتکاب تخلفات انتخاباتی و تشکیل پرونده از سوی دادستانی، حتی در صورت کسب رأی، امکان اینکه نتوانند وارد صحن شورای شهر شوند، وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما در دادگستری، سلامت و امنیت انتخابات است، افزود: جناح‌ها و گروه‌های سیاسی برای ایجاد شور انتخاباتی چه در فضای حقیقی و چه فضای مجازی نقش دارند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تا زمانی که قانون از سوی مجلس اصلاح نشود، همه موظف به رعایت آن هستیم.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی در این دوره از انتخابات، اکثر کاندیدا‌های ریاست جمهوری به دلیل محدودیت سفر به استان ها، بیشتر از امکانات فضای مجازی برای تبلیغات استفاده می‌کنند و بر همین اساس تخلفات انتخاباتی در این حوزه از سوی دستگاه قضایی رصد شده و با مجرمان برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: نخبگان باید مردم را به حضور حداکثری در انتخابات، اصلح گزینی، قانونگرایی و امید به آینده تشویق کنند.

مجریان انتخابات امانتدار آرای مردم هستند

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: مجریان انتخابات براساس قانون و شرع امانتدار آرای مردم هستند و باید اصل بی طرفی را رعایت کنند.

محمد قاسمی افزود: بی طرفی مجریان انتخابات در اعتمادسازی مردم موثر است از این رو باید در انتخاب هیئت‌های اجرایی نگاه‌های سیاسی وجود نداشته باشد.

وی اظهار داشت: انتخابات ۱۴۰۰ و حساسیت آن بر کسی پوشیده نیست و هم برای دوستان انقلاب و دشمنان نظام از اهمیت بالایی برخوردار است.

قاسمی با بیان اینکه اگر انتخابات با مشارکت حداکثری و در شرایط قانونی برگزار شود موجب تقویت ملی و بین المللی در عرصه‌های مختلف خواهد شد، افزود: دشمن به دنبال این است که مشارکت مردم در انتخابان ضعیف باشد و باید بت حضور پرشور در پای صندوق‌های رای این توطئه را خنثی کنیم.

وی تصریح کرد: عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات از بین عموم مردم و معتمدین انتخاب می‌شوند که در قالب هیات‌های اجرایی و نظارت بر امر انتخابات سازماندهی شده و بر اساس قوانین و مقررات برای برگزاری انتخاباتی امن و در سلامت کامل ایفای نقش می‌کنند.
این مقام قضایی استان قزوین تصریح کرد: امانت داری و حق الناس بودن آرا مردم مورد تاکید است و انتظار همه ما چه شهروندان و چه مسوولان از دست اندرکاران انتخابات به عنوان امین مردم در بخشی از انتخابات که وظیفه دارند رسم امانت داری را به نحوه احسن و مطلوب انجام‌دهند و دخالتی در نوشتن آرا و تصمیم گیری مردم نداشته باشند.

وی یاد آور شد: مجریان و ناظران انتخابات، باید بر قانون تسلط داشته باشند و بر همین اساس، دوره‌های آموزش قوانین و مقررات به مجریان و ناظران انتخابات و صندوق‌های رأی ارائه شده است تا آنان به دلیل عدم آگاهی از قوانین و مقررات دچار مشکل نشوند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار