مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اخذ سند برای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمود قلیزاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: مساحت اراضی ملی استان  ۹۷۳ هزار هکتار بوده که برای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از این اراضی تثبت مالکیت انجام شده و سند مالکیت بنام دولت اخذ شده است.

او اظهارکرد: امسال با اتمام ثبت مالکیت شاهد سنددار شدن تمامی اراضی ملی استان خواهیم بود و امسال جشن انفال در استان را هم برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اخذ سند مالکیت اراضی ملی در راستای ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و تحقق سیاست‌های اجرایی سازمان جنگل‌ها صورت گرفته است.

او افزود: با تثبیت اسناد مالکیت دولت در عرصه‌های ملی زمینه سوء استفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب و کسانی که به عرصه‌های منابع طبیعی چشم طمع و تعرض دارند کنترل می‌شود.

قلیزاده بیان کرد: برای تثبیت حاکمیت دولت ،رفع موانع  و حل اختلافات با اداره کل منابع طبیعی و مردم سنددار شدن عرصه‌های منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته و این اداره کل با همکاری اداره کل ثبت استان در  تمام شهرستان‌ها برای سنددار شدن اراضی و منابع حضور داشته است.

او از مردم طبیعت‌دوست خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی ، قاچاق فرآورده‌های جنگلی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان مراتب را به صورت ۲۴ ساعته به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.